« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
DAVOR PAVELIĆ
0,8
19. 5. - 15. 6. 2023.
ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi / ŠPUD / Izložba na otvorenom / Outdoor exhibition
Otvorenje izložbe je 19.5.2023. u 18 sati.
ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi i Škola primijenjene umjetnosti i dizajna trenutno su u obnovi nakon zagrebačkog potresa i već treću godinu svoje programske aktivnosti organiziraju na alternativnim lokacijama zahvaljujući dugogodišnjim partnerima i suradnicima. Više programa realizirano je tako u Muzeju suvremene umjetnosti, Zbirci Richter te Pogonu Jedinstvo, ali i na otvorenom, platou ispred ŠPUD-a te na ogradi i u Izložbenom paviljonu Botaničkog vrta PMF-a. Kroz vrijeme pandemije, ISO ŠPUD je tako pokrenuo i afirmirao niz izložbi na otvorenom, a s tom je praksom i nastavio, približivši izložbe širem sloju publike te zadržavši kontinuitet izložbenog programa kao dio odgojno-edukacijske umjetničke prakse za svoje učenike.
Nakon izložbe Opasno crvena, na otvorenom na Trgu Republike Hrvatske i platou ispred ŠPUD-a, otvaramo izložbu pod nazivom 0,8 umjetnika i ilustratora Davora Pavelića, bivšeg učenika ŠPUD-a, poznatog po ilustracijama koje radi za veliki raspon naručitelja, kao što su The Boston Globe, The New York Times, Corriere della Sera, Wired UK, Harward Business Review, HOW, Jutarnji list, Večernji list, Zagrebačku banku, Dubai Expo, Raiffeisen banku, HT-mobile, Mozaik knjigu, Znanje, Henkel, Ledo, GlaxoSmithKline, McDonalds, HTV i mnogi drugi. Zahvaljujući tome, Pavelić u svom radu pokriva više vrsta ilustracija, od dječjih do reklamnih i konceptualnih. Ovom izložbom i izborom ilustracija pokrivene su neke od aktualnih tema s kojima se Pavelić bavi, ženska prava, korona, Amerika, cijene i inflacija, Ukrajina…,a u fokusu mu je visina koeficijenta za izračun mirovina samostalnim umjetnicima u Hrvatskoj, novi stari problem i predmet borbe samostalnih umjetnika na koji skrećemo pažnju. Od tuda i naziv izložbe. Pavelić pojašnjava: 0,8 visina je koeficijenta za izračun mirovina samostalnim umjetnicima koji su punih 14 godina držani na antirecesijskim mjerama uvedenim 2009. godine. Dok su svim ostalim djelatnostima te mjere ukinute već 2010. godine, samostalni umjetnici ostali su zakinuti za adekvatne doprinose mirovinskog osiguranja sve do 1. travnja 2023. kad im se koeficijent povisuje na stari iznos od 1,2 bez ikakve kompenzacije za izgubljene godine. Usprkos tome što samostalni umjetnici traže koeficijent od minimalno 1,8 koliko je u državnim institucijama u kulturi za srodna zanimanja, njihovi zahtjevi i dalje nailaze na zid nerazumijevanja.
Izložbu na otvorenom možete pogledati do 15. 6. 2023., a uz izložbu ISO je izdao i prigodni deplijan.
Davor Pavelić rođen je u Samoboru. Školu primijenjene umjetnosti i dizajna i Akademiju likovnih umjetnosti završio je u Zagrebu. Diplomirao je na odjelu grafike u klasi Ante Kuduza. Kao multimedijalni i konceptualni umjetnik izlagao je u galerijama i muzejima u Hrvatskoj, Sloveniji, Italiji, Austriji i Njemačkoj. S grupom umjetnika izlagao je i organizirao izložbe pod nazivom Ego-East. S kolegom Ž. Božičevićem radio je na projektima No Concept, Minimum Art Fachgenossenschaft i Out-sourcing Art. Kao ilustrator surađivao je s brojnim časopisima, agencijama i izdavačima od kojih su neki: The Boston Globe, The New York Times, Corriere della Sera, Wired UK, Harward Business Review, HOW, Jutarnji list, Večernji list, Zagrebačka banka, Dubai Expo, Raiffeisen banka, HT-mobile, Mozaik knjiga, Znanje, Henkel, Ledo, GlaxoSmithKline, McDonalds, HTV i drugi. Ilustracijom pokriva veliki dijapazon tema i smjerova; od dječjih i dekorativnih do konceptualnih i reklamnih. Najčešće radi "editorial" ilustraciju koja mu omogućuje relativno brzo iznošenje komentara i ideja na razna pitanja iz područja ekonomije, psihologije, sociologije, kulture i sl.
Organizatori / Organisers: Škola primijenjene umjetnosti i dizajna (ŠPUD) / The School of Applied Arts and Design, ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi / Izidor Kršnjavi Gallery
i Udruga bivših učenika ŠPUD-a Zagreb - UBU / Association of Former SPUD Zagreb Students - UBU
ISO– Izložbeni salon Izidor Kršnjavi
Trg Republike Hrvatske 11, Zagreb
e-mail: izlozbenisalon.izidorkrsnjavi@gmail.com
web: ss-primijenjenaumjetnostidizajn-zg.skole.hr
fb: @isospud
Voditeljica ISO-a: Dinka Pavelić
Voditeljica projekata ISO-a: Bernarda Cesar
Asistent ISO-a: Igor Blaha
Savjet ISO-a: Martina Božić, Marija Juza, Irena Kraševac, Vinka Mortigjija Anušić, Matej Pašalić, Filip Pintarić, Ivan Skvrce
Postav izložbe: Bernarda Cesar, Davor Pavelić
Dizajn izložbe: Monika Markić / Organizam
Predgovor: Davor Pavelić
Dizajn i prijelom kataloga: Monika Markić / Organizam
Prijevod i lektura: Marin Popović
Tehnička podrška: Dejan Črep, Nenad Weltinger
Program Izložbenog salona podržava Ministarstvo kulture i medija.
Odlukom Upravnog odbora Udruge bivših učenika ŠPUD-a Zagreb - UBU, 17. 9. 2021. godine donesene su upute za provedbu donacija kojim će se prikupiti sredstva za kupnju nove opreme i strojeva za specijalizirane učionice Škole primijenjene umjetnosti i dizajna, a slijedom želje za unaređenjem mogućnosti realizacije učeničkih radova, osuvremenjivanjem pristupa i doprinosom u prepoznatljivosti kontinuiteta rada i napretka u najstarijoj umjetničkoj školi u Hrvatskoj, a povodom obilježavanja 140. rođendana Škole. UBU će prikupljati donacije uplatom na račun udruge, HR7023600001102063058 (Zagrebačka banka) s pozivom na broj 10121882, uz opis uplate - donacija za ŠPUD 140., a svaki donator po uplati minimalne donacije od 1.000,00 kn kao zahvalnicu dobit će primjerak stripa Mirka Ilića - ŠPUD 140. Radi se o stripu kojeg je Mirko Ilić specijalno nacrtao za ovu akciju, a dio je serije A.C.2020. Strip je izdan u nakladi od 140 primjeraka, svaki primjerak je potpisan od autora i numeriran. Svaki donator, može dobiti najviše jedan strip. Rezervaciju donacije potrebno je najaviti na mail udruge ubu@ubu.hr od 20. 9. 2021. od 12 sati, te samo nakon potvrde rezervacije, može se pristupiti uplati donacije. Nakon slanja potvrde o uplati donacije na isti mail, strip Mirka Ilića moći će se preuzeti na otvorenju izložbe A.C.2020. od 12 do 13.30 sati ispred ŠPUD-a. Svi koji ne mogu preuzeti strip na taj način, dogovara se način preuzimanja, poštom, neki drugi dan i slično. Hvala svima na donacijama za ŠPUD 140!
Mirko Ilić
A.C.2020
Vizualni esej
25. 9. - 15. 11. 2021.
Izložba na otvorenom
ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi
Organizatori: ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi / ŠPUD | Udruga bivših učenika ŠPUD-a Zagreb - UBU
Partner: HDD - Hrvatsko dizajnersko društvo
Program ususret 140. rođendanu ŠPUD-a
Izložba je dio programa Plan D. konferencije 2021.
humanitarni karakter izložbe - *Mirko Ilić nacrtao je strip ususret 140. rođendanu ŠPUD-a, a specijalnom nakladom od 140 potpisanih otisaka stripa, prikupljat će se donacije za obnovu opreme naše najstarije umjetničke škole pogođene zagrebačkim potresom*
Izložbom Mirka Ilića A.C.2020 Škola primijenjene umjetnosti i dizajna (ŠPUD), Udruga bivših učenika ŠPUD-a Zagreb - UBU i ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi kreću s programom obilježavanja 140 godina od osnivanja ŠPUD-a (1882.), a koji će se napuniti 2022. godine.
Prvi program kojim otvaramo planirano dvogodišnje obilježavanje rođendana Škole izložba je novih stripova Mirka Ilića, izbor iz serijala vizualnog eseja A.C.2020, a postavljamo je ispred Škole, na otvorenom. Posebnost ove izložbe i cijelog događanja je u tome što je unutar serijala A.C.2020 Mirko Ilić napravio poseban strip za ŠPUD 140, a kojeg je ovog ljeta potpisao u nakladi od 140 otisaka. Pred samu izložbu, 20. 9. 2021. od 12 sati na stranicama Škole i društvenim mrežama bit će otvorene informacije za donacije za ovu nakladu stripa, a sav prikupljeni prihod ići će za potrebe obnove opreme i alata ŠPUD-a koji je teže stradao u potresu, a trenutno je u fazi obnove. Organizaciju donacija za ŠPUD organizira UBU, a zahvalnica donacije upravo je Ilićev potpisani strip ŠPUD 140.
Ova je akcija prva takva inicijativa za pomoć ŠPUD-u nakon potresa, a izvan već pokrenute obnove, zahvaljujući dragom medijatoru ŠPUD-a i njezinom bivšem učeniku te počasnom članu UBU-a, Mirku Iliću. Na tome smo mu od srca zahvalni.
Ova je izložba ujedno i dio programa našeg partnera, Plana D. konferencije 2021., Hrvatskog dizajnersko društva. Otvorenje izložbe predviđeno je u podne, 25. rujna 2021. ispred ŠPUD-a.
Izložba A.C.2020 obuhvaća izbor od 20 Ilićevih stripova, a neki od njih će i premijerno biti prikazani na izložbi. Ilić se mediju stripa vratio u vrijeme COVID pandemije, a na samom početku pandemije njegove angažirane plakate koji su upozoravali na opasnost od pandemije, mogli smo vidjeti i u Zagrebu. O Ilićevim radovima u serijalu A.C.2020, u nekoliko navrata kako bi nastajali, pisao je i njujorški kritičar dizajna Steven Heller koji su objavljeni na Daily Heller blogu. Hellerovi zapisi dijelom će biti objavljeni i u popratnom katalogu izložbe. Svaka Hellerova objava popraćena je uglavom sa tri nova stripa, a u zadnjoj od njih Heller poručuje: "Ako nam je COVID donio bilo što (osim gnjavaže i muke), onda je to spoznaja o tomu koliko je život krhak, a vrijeme koje imamo ograničeno. Jasnoća kojom je pandemija obdarila mnoge umjetnike predstavlja izvanredan dar. Kada je riječ o Mirku Iliću, ona je obnovila njegov interes za praksu znanu pod nazivom sekvencijalna (vizualna filozofija) piktozofija – pripovijedanje. Za trajanje pandemije, njegovi jednotonski stripovi urezali su se u vizualni jezik, pronašavši mjesto u plodnom umu i ljudskom srcu. Slijede najnovije priče koje vape da ih se prepriča i podijeli. One istodobno simboliziraju postojanje i raščlanjuju osobne osjećaje koje gajimo, ali čijem se razumijevanju ponekad opiremo." Nakon objave prva tri Ilićeva stripa A.C.2020 (After Covid 2020) kao da je počelo jedno novo iščekivanje i odbrojavanje za nas jer te je zarazio jednom emocijom koja na površinu izbacuje i strah, i trepet, i očaj, ali samim izlaskom na površinu, emocija biva pročišćena i spremna na novi pokušaj. Tako je i sa stripom za ŠPUD 140. U iščekivanju novih A.C.2020 stripova pozivamo vas da u naredom razdoblju posjetite izložbu na otvorenom ispred ŠPUD-a, jednoj od alternativnih lokacija Izložbenog salona Izidor Kršnjavi slijedom oštećenja dobivenih u potresu. S obzirom na važnost naše lokacije salona i naše publike koju u velikoj mjeri čine upravo naši učenici, bivši učenici i studenti koji su aktivni na širem području trga i u krugu trga, od iznimne nam je važnosti da zadržimo izložbenu aktivnost kod same Škole. Otvorenje izlože održat će se uz pridržavanje svih epidemioloških mjera na snazi, a izložba ostaje otvorena do 15. studenog.
Organizatori / Organisers: Škola primijenjene umjetnosti i dizajna (ŠPUD) / The School of Applied Arts and Design, ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi / Izidor Kršnjavi Gallery
i Udruga bivših učenika ŠPUD-a Zagreb - UBU / Association of Former SPUD Students
ISO– Izložbeni salon Izidor Kršnjavi, Trg Republike Hrvatske 11, Zagreb
e-mail: izlozbenisalon.izidorkrsnjavi@gmail.com
web: ss-primijenjenaumjetnostidizajn-zg.skole.hr
fb: @isospud
Voditeljica ISO-a / Manager: Bernarda Cesar
Asistenti ISO-a / Assistants: Jelena Daić, Igor Kozlina
Savjet ISO-a / Council: Martina Božić, Marija Juza, Irena Kraševac, Vinka Mortigjija Anušić, Matej Pašalić, Filip Pintarić, Ivan Skvrce
Postav izložbe / Curators: Bernarda Cesar, Marija Juza, Filip Pintarić / ŠPUD / UBU
Asistenti / Assistants: Monika Markić, Dubravko Lazić, Ivana Matija Radelja
Dizajn i prijelom izložbe / Exhibition design: Monika Markić / Organizam
Dizajn i prijelom kataloga / Catalogue design: Nino Dolenc / Organizam
Prijevod / Translation: Marin Popović
Fotografija / Photography: Eventers
Fotografija događanja / Event photography: Šimun Bučan
Tehnička podrška / Technical support: Dejan Črep, Nenad Weltinger
Hvala / Special thanks to: Mirko Ilić, Steven Heller, Marko Golub, Marin Popović
Partner izložbe / Exhibition partner: HDD - Hrvatsko dizajnersko društvo / Croatian Designers Association
Izložba je dio programa Plan D. konferencije 2021. / The exhibition is a part of the program of Plan D. Conference 2021
Program ISO-a podržavaju Ministarstvo kulture i medija i Grad Zagreb
IZLOŽBA
iz donacije AIC fundacije
ZAGREB 2021.
Organizatori: ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi / Škola primijenjene umjetnost i dizajna / UBU / Botanički vrt PMF-a, Muzej za umjetnost i obrt, Muzej suvremene umjetnosti
ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi / Škola primijenjene umjetnost i dizajna / UBU / Botanički vrt PMF-a
Trg Republike Hrvatske 11, Trg Marka Marulića 9A
3. - 24. 9. 2021., 21. - 31. 10. 2021.
Muzej za umjetnost i obrt
Trg Republike Hrvatske 11
22. 9. - 17. 10. 2021.
Muzej suvremene umjetnosti
Avenija Dubrovnik 17
21. 9. - 24. 10. 2021.
Zahvaljujući velikoj donaciji, vizualnih identiteta i plakata za široku paletu naručitelja, autora Miltona Glasera (1929. - 2020.), njujorške zaklade Aliis Inserviendo Consumor Foundation (AIC FOUNDATION INC.) trima institucijama: Udruzi bivših učenika ŠPUD-a Zagreb - UBU, Muzeju za umjetnosti i obrt te Muzeju suvremene umjetnosti, ove ćemo jeseni zajedničkim izložbenim programom od rujna do listopada u Zagrebu obilježiti godišnjicu smrti jednog od najznačajnijih i najutjecajnih svjetskih dizajnera. Radovi Miltona Glasera zagrebačkoj su publici ranije predstavljeni izložbom u Galeriji suvremene umjetnosti 1979. godine (crteži, plakati, omoti ploča i dr.) te izložbom Drawing is Thinking 2015. godine (crteži i ilustracije) u Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi.
Milton Glaser sklanjao se od ideje da ga se definira i on je za nas dizajnere i umjetnike prvenstveno stručni uzor, netko čiji jedinstven rad ne možeš zaobići u praksi jer je na samom vrhu dizajnerskog promišljanja, likovne estetike i specifičnog umjetničkog senzibiliteta i najvažnije, to je rad koji ti odmah priraste srcu. Naziv njegovog njujorškog studija "ART IS WORK" govori za sebe, ili citati "RECI ISTINU" i "Manje nije nužno više", samo su neki od mnogih Glaserovih zapisa i promišljanja kojima pokreće ponajprije onu najmlađu publiku, svoje studente, dok je njega rad sa studentima pri School of Visual Arts (SVA) držao budnim i živim u svakodnevnom stvaralaštvu. Njegov pak ikonički logotip „I NY“ ili plakat za Boba Dylana čine ga prepoznatljivim široj javnosti već desetljećima. Stoga je od velikog značaja da upravo sinergijom najstarije obrazovne umjetničke institucije i dva iznimno važna muzeja u Hrvatskoj i međusobnoj potpori u postpotresnoj situaciju u gradu Zagrebu predstavimo javnosti donaciju radova Miltona Glasera za koju nas je zadužila AIC fundacija, a posebice naporom njezinih predstavnika, Krešimira Penavića i Mirka Ilića koji je i stručni suradnik na projektu, a veći dio donacije je i osobno predao ovo ljeto. Organizatori projekta i izložbi dakle su ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi / Škola primijenjene umjetnost i dizajna / UBU / Botanički vrt PMF-a, Muzej za umjetnost i obrt i Muzej suvremene umjetnosti, a kroz tri izložbe domaća publika moći će se upoznati s preko 80 reprodukcija plakata selektiranih iz Glaserovog velikog opusa plakata, 80 izvornih plakata iz donacije s velikim brojem plakata tematski vezanih za škole i fakultete te preko 100 dizajnerskih minijatura (poput memoranduma, posjetnica...) iz vizualnih identiteta koje je kreirao za niz prvenstveno američkih tvrtki i institucija – od korporacija poput DC Comics do njujorških restorana i dobrotvornih organizacija. Izložbeni program bit će predstavljen na sljedećim mjestima i rasporedu:
3. - 24. 9. 2021. Izložba plakata na otvorenom / ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi / Škola primijenjene umjetnost i dizajna / Trg Republike Hrvatske 11 / 21. - 31. 10. 2021. Botanički vrt PMF-a /, Trg Marka Marulića 9A
22. 9. - 17. 10. 2021. Izložba vizualnih identiteta / Muzej za umjetnost i obrt, Trg Republike Hrvatske 11
21. 9. - 24. 10. 2021. Izložba plakata i projekcija filma / Muzej suvremene umjetnosti, Avenija Dubrovnik 17
Prvu u nizu izložbi otvaramo 3. 9. 2021. u 12 sati ispred ŠPUD-a koja će ujedno biti i press konferencija projekta te vas ovom prilikom pozivamo na istu. Ostala događanja i otvorenja izložbi bit će organizirana u skladu s važećim epidemiološkim mjerama, stoga su i datumi podložni izmjenama. Svoj dolazak najavite molimo na 091 7662 666 ili na izlozbenisalon.izidorkrsnjavi@gmail.com.
Dobrodošli na virtualni Otvoreni dan ŠPUD-a!
Na samom početku pogledajte video iz prošlogodišnje Noći muzeja i našeg projekta
PUSH - Promenada u ŠPUD-u koji je naša noćna varijanta Otvorenog dana. :)
https://www.youtube.com/watch?v=lxcn4xsRZZA
Poštovani, sadašnji i budući, učenici i roditelji,
pred vama je Otvoreni dan škole u virtualnom obliku i sastoji se od:
- prezentacija odjela ŠPUD-a
Učenici prvih razreda mogu se kroz ove prezentacije upoznati s radom odjela ŠPUD-a te lakše odabrati odjel na kojem žele nastaviti svoje obrazovanje. Detaljnije informacije učenici mogu dobiti od voditelja odjela čije će adrese (za pitanja i konzultacije) dobiti od svojih razrednika. Budući učenici mogu vidjeti što im se sve u Školi nudi te moguproučiti na koji način se za to pripremaju kroz umjetničku nastavu na prvoj godini.
- video materijala vezanih uz rad ŠPUD-a
Ovo su materijali nastali kao dijelovi ili cjelovite emisije snimane od strane raznih TV kuća, a u kojima se mogu vidjeti načini rada u Školi te osjetiti barem dio atmosfere koja u našoj Školi vlada već dugi niz godina. Uz emisije i materijale ovdje možete vidjeti i kolaže s otvorenja izložbi i projekata koje Škola ostvaruje kroz naš izložbeni salon Izidor Kršnjavi te kroz suradnju s Udrugom bivših učenika ŠPUD-a UBU, a sastavni su dio obrazovanja i odgoja u umjetnosti.
- poveznice za korekcije radova osmaša koji se žele upisati u ŠPUD
Ako želite nastaviti školovanje u ŠPUD-u, trebate proći provjeru likovne sposobnosti koji se već dugi niz godina sastoji od sljedeća dva dijela:
Ovdje možete pogledati primjere za drugi dio provjere likovne sposobnosti iz prethodnih godina:
Dakle, radi se o provjeri likovne sposobnosti, što znači da uz opći dojam ocjenjujemo tri sastavnice rada: perspektivu, proporciju i kadriranje. Rad mora poštivati zakone perspektive, a omjeri elemenata i odnosi veličina moraju odgovarati stvarnom modelu te crtež mora biti odgovarajuće smješten na formatu papira (ni prevelik ni premalen).
Protekle dvije godine, u sklopu Otvorenog dana, imali smo organiziran pregled mapa i korekcije za učenike osmih razreda koji se žele upisati u ŠPUD.Mape su pregledavali naši nastavnici, likovni umjetnici u školskoj dvorani što ove godine, nažalost, nije moguće.
Ove godine korekcije će se odvijati na sljedeći način:
RADOVE MOŽETE SLATI DO DATUMA PRIJEMNOG ISPITA! Osim navedenoga, upute i smjernice za crtanje stolca, koje je za vas pripremio naš kolega i profesor ŠPUD-a, možete pogledati na sljedećim poveznicama:
Pratite našu službenu FB stranicu Škole:
https://www.facebook.com/spudofficial/?modal=admin_todo_tour
Pratite naš Instagram profil:
https://www.instagram.com/spud_zg/?hl=en
Pratite naš YouTube kanal ŠPUD Zagreb s tutorijalima za pripreme:
https://www.youtube.com/channel/UCz6WCI1ACA-qWMF_mOm6oSw/
ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi gostuje u
Muzeju suvremene umjetnosti
22. 1. 2021. - 21. 2. 2021.
Nekad đak, a sada profesor stručnih umjetničkih predmeta u zagrebačkoj Školi primijenjene umjetnosti i dizajna, kipar Alan Vlahov predstavit će se samostalnom izložbom pod nazivom Dnevnik u Otvorenoj galeriji u Muzeju suvremene umjetnosti. Prvi dan izložbe je petak 22. 1. 2021. od 11 sati, a u popodnevnim satima izložbi će nazočiti i sam autor i organizacijski tim. ISO - izložbeni salon Izidor Kršnjavi Škole primijenjene umjetnosti i dizajna trenutno je u obnovi nakon zagrebačkog potresa te zahvaljujući MSU-u s kojim razvija dugogodišnju suradnju, organizira i ovu izlagačku aktivnost na alternativnoj lokaciji. Jesenski program 2020. realiziran je u prostoru Zbrike Richter MSU-a, a prvom izložbom u sezoni 2021. godine predstavit će se gostujući upravo u MSU-u na Aveniji Dubrovnik 17.
Dnevnik Alana Vlahova, njegov novi samostalni kiparski opus nakon nekoliko godina, nastao je u prethodnoj godini u vremenu izolacije i pandemije. Iako koncepcijski planiran i puno ranije, tijekom realizacije, autor je mijenjao materijale izvedbe, shodno uvjetima rada i novim okolnostima u koje smo ubačeni. Tako je drvo i drvene skulpture, s kojima je Vlahov najavio početak nastanka opusa upravo 2019. godine u prosincu na izložbi profesora, zamijenio kaširani papir, žica i akril, govoreći nešto i o našoj nestalnosti, krhkosti, izloženosti, i cikličnosti na koje nas je prethodna godina podsjetila. U vrhuncu pandemije, Vlahov odbacuje rad u drvu i odlučuje cijeli ciklus realizirati upravo u dominantnoj tehnici rada na Aranžersko-scenografskom odjelu, jednom od odjela na kojem Vlahov predaje, a "teaser" za preobraženi opus postavlja na prosinačkoj izložbi ŠPUD: Izolirani radom Trgovac snovima. Upravo taj rastući i fantastični dnevnički aspekt kreacije, opisuje i autorova kolegica Anita Parlov u predgovoru izložbe: "Ambijenti nadrealnih trenutaka, veličanje ljepote prirode, ili pak osobna transformacija emotivnih stanja... ovo je kiparevo putovanje kroz oblake, snove, šumu... poznata i nepoznata stanja duha. Tu ima svega što dodiruje njegovo biće. Oblaci kao stalna mijena i stabla kao utočište koje nam daje osjećaj stalnosti." Dnevnik Alana Vlahova trenutno broji 13 skulptura, a osim Trgovca snovima, tu su Nowhere man, Utočište, Ushit i "Gospođo, dobili ste poštu!", i drugi, a svaki od njih poput kazališnog kadra odigravanja pojedinog dnevničkog zapisa. Vještina kojom Vlahov vlada ovim netradicionalnim materijalom za kipara, ukazuje na senzibilitet i povećenost razini detalja i minucioznosti te strpljivošću stečenom višegodišnjim radom u području restauracije.
Koordinaciju ispred MSU vodi Daniela Bilopavlović Bedenik, a postav izložbe Alan Vlahov i Bernarda Cesar.
Pozivamo Vas draga publiko, da podržite ovu izložbu svojim dolaskom do 21. 2. 2021. u radnom vremenu muzeja. Ulaz na izložbu je besplatan.
Bernarda Cesar
ISO – Izložbeni salon Izidor KršnjaviTrg Republike Hrvatske 11, Zagreb
e-mail: izlozbenisalon.izidorkrsnjavi@gmail.com
web: ss-primijenjenaumjetnostidizajn-zg.skole.hr
fb: @isospud
Muzej suvremene umjetnosti
Avenija Dubrovnik 17, Zagreb
ut – pet 11 – 19 sati, sub, ned 11 – 18 sati,
koordinacija: Daniela Bilopavlović Bedenik, viša kustosica Odjela za edukativnu djelatnost
Izdavač deplijana: Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb
Za izdavača: Filip Pintarić
Voditeljica: Bernarda Cesar
Asistent: Igor Kozlina
Savjet iso-a: Martina Božić, Marija Juza, Irena Kraševac, Vinka Mortigjija Anušić, Matej Pašalić, Filip Pintarić, Ivan Skvrce
Postav: Alan Vlahov i Bernarda Cesar
Asistent: Monika Markić
Dizajn i prijelom: Babushke / Organizam
Predgovor: Anita Parlov
Fotografija: Aleksandra Mutić
dodatni program
– vodstva kroz izložbu, radionice
podupiru: Grad Zagreb, Ministarstvo kulture
ŠPUD - IZOLIRANI
izložba profesora i učenika ŠPUD-a/+ prodajni dio izložbe
11. 12. - 19. 12. (petak 11. 12. od 18 do 21 sat, 12. - 19. 12. od 16 do 20 sati)
Organizatori: Škola primijenjene umjetnosti i dizajna/ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi, Udruga bivših učenika ŠPUD-a Zagreb - UBU, Organizam
Prosinac je inače vrijeme u ŠPUD-u kada obilježavamo rođendan Škole kroz tradicionalnu izložbu profesora ŠPUD-a te zadnjih godina organiziramo i veliku prodajnu izložbu učeničkih radova pod nazivom BUSH - Božić u ŠPUD-u pomoću koje ulažemo u novu opremu, alate i materijal te činimo rad naših učenika vidljivijim javnosti. Međutim, ove godine, za nas su se mnoge stvari promijenile. Izmještenost Škole primijenjene umjetnosti i dizajna na tri lokacije nakon što je razorni potres oštetio Školu te pandemija virusa COVID-19 itekako su utjecali i utječu na sve naše aktivnosti i način na koje će se one odvijati. Odlučili smo stoga 138. rođendan Škole obilježiti izložbom ŠPUD - IZOLIRANI i to u alternativnom prostoru našeg ISO - Izložbenog salona Izidor Kršnjavi, u velikoj dvorani Jedinstvo zahvaljujući Savezu udruga Operacija grad koji će nas ove godine po drugi puta ugostiti, Podsjetimo, Savezu udruga Operacija grad omogućio nam je da u velikoj dvorani Jedinstvo realiziramo svečanu dodjelu svjedodžbi u lipnju ove godine. Izložba ŠPUD - IZOLIRANI okupit će radove učenika i profesora na jednom mjestu, i to radove koji su nastali za vrijeme izolacije i lockdowna pa sve do sada. Ujedinjenom izložbom učenika i profesora napravili smo odmak od klasičnog izlaganja. Naši učenici su za vrijeme pandemije i karantene izradili veliki broj radova na temu izolacije, rada u izolaciji itd. Situacija u kojoj su naši učenici trenutačno ostali i bez dijela prostora škole u koji se mogu vratiti, a uz koju su tako prostorno vezani, napravila je prostor za promišljanje i pitanje a što sada? ...kako ćemo se prema tome postaviti? ...kako nam izgledaju novi dani, s novim rasporedima, novim odgovornostima gdje je svaki dan neizvjesan? Radovi učenika i profesora preklapat će se na ove teme, ali i popratiti zadane nastavne teme upravo iz tog razdoblja. Upravo kroz svoje radove i promišljanja o situaciji u koju su stavljeni i kako održati rad umjetničke škole van dostatnih i opremljenih prostora za njih, učenici i profesori, na neki se način bore s ovom krizom na najbolji mogući način.
- cijena ulaza
BESPLATNO
Izložba iz programa ISO - Izložbenog salona Izidor Kršnjavi
gostuje u Zbirci Vjenceslava Richtera i Nade Kareš Richter (MSU)
Ivana Ognjanovac i Mare Šuljak
PoVEZivanje
2. 12. - 12. 12. 2020. - PRODUŽENO DO 23. 12. 2020.
ISO donosi zadnju izložbu autorica u jesenskom ciklusu 2020. PoVEZivanje je izložba o suradnji, ispreplitanju različitih pristupa likovnom stvaralaštvu te povezivanju oprečnih medija u novu likovnu cjelinu umjetničkog dvojca Ivane Ognjanovac i Mare Šuljak.
PoVEZivanje je izložba o suradnji, ispreplitanju različitih pristupa likovnom stvaralaštvu te povezivanju oprečnih medija u novu likovnu cjelinu. Ivana Ognjanovac i Mare Šuljak multimedijalni su umjetnički dvojac iz Zagreba, koji aktivno surađuje od 2018. Upoznale su se 2001.godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, na kojoj su obje magistrirale slikarstvo 2008. godine. Ivana Ognjanovac bivša je pak učenica Škole primijenjene umjetnosti i dizajna.
Namjere ovakve suradnje su višestruke, navode autorice: Osvijestiti i istražiti različite pristupe likovnom stvaralaštvu, kreirati novi sadržaj putem dijaloga kroz likovne medije i materijale, ponuditi suradnju kao moguću inspiraciju i polaznu točku za stvaranje, potaknuti zajedničko promišljanje i komunikaciju o umjetnosti i radu, te osvijestiti raznolikosti osobnih dinamika putem kojih možemo tražiti zajednička, originalna rješenja.
Kroz 3 sobe Zbirke Richter, autorice će izložiti dva individulana i jedan suradnički likovni ciklus. Sastavni dio izložbe bit će knjižica koja prati proces suradnje dviju autorica, obilježen eksperimentiranjem, prepiskama, fotografijama rezultirao je i nizom pokušaja i pogreški, humorističnim nesporazumima, a sve u tonu traganja za "Heureka!" momentom. Vunom izvezena platna koja asociraju na strip u prvoj sobi i apstraktni akril na platnu te digitalni printevi u drugoj, u trećoj se isprepliću te PoVEZujući se donose nov oblik i sadržaj te skreću pažnju na žensko pitanje. U kontekstu izložbe, to je: odnos prema tijelu, raspodjela kućanskih poslova i pitanje ravnopravnosti među spolovima općenito, navode autorice. Izložba je prodajna.
Zbirka Richter koja će ugostiti izložbu, alternativna je lokacija ISO - Izložbenog salona Izidor Kršnjavi i njegovog programa nakon što je potres oštetio i Školu i salon.
Zahvaljujući našem, sada već višegodišnjem partneru MSU, na naše veliko zadovoljstvo izložbu možemo u cijelom njezinom obimu realizirati u gostovanju u Zbirci Vjenceslava Richtera i Nade Kareš Richter. Čini nam to iznimnu radost u ovim nesmiljenim vremenima. Izložba će biti obogaćena dodatnim programima, radionicom i artist talkom.
Pozivamo Vas draga publiko, da podržite ovu izložbu svojim dolaskom u jednom od ponuđenih termina do 12. 12. 2020. te koristite ovu priliku da razgledate i Zbirku Richter (cijena ulaznice za sve je simboličnih 10,00 kn). Na prvi dan izložbe, ulaz je besplatan od 17 do 20 sati.
Ivana Ognjanovac rođena je 1983. u Vukovaru. Od 1999. izlaže na skupnim i samostalnim izložbama u zemlji i inozemstvu. 2012. nagrađena je prvom nagradom na 2. Triennale-u autoportreta u Galeriji Prica, a 2014.sudjelovala je na 22nd 21C ICAA Seoul International Art Festivalu, u Južnoj Koreji. Većina njenih projekata realizirana jena umjetničkim rezidencijama u inozemstvu: 2015. Fragile Homes na Inside Zone Ai Ru Borsecu, Rumunjskoj, 2016. Paradis na CreArtAiR u Kristiansandu, Norveškoj, 2018. Web Of Possibilities na Yurta And A Lake Air a Yssik-Kolu u Kirgistanu, Interdependence III na Glo’Art rezidenciji u Lanakenu, Belgiji i Rayuela – A Fading Kingdom u LAVA centru u Valladolidu, Španjolskoj te 2020. Audioguide u Salzamt u Linzu, Austriji 2020.
Mare Šuljak je rođena 1983. u Dubrovniku. Nakon Akademije, nastavila je obrazovanje u Kinoklubu Zagreb, čiji je aktivni član. Od 2002. godine predstavila se na brojnim samostalnim i skupnim izložbama te filmskim festivalima i umjetničkim rezidencijama u zemlji i inozemstvu. Između ostalog 2012. godine dobitnica je nagrade za najbolju debitanticu na ’21. Danima hrvatskog filma’ za film ‘Site Selection’ s kojim je 2013. godine uvrštena u natjecateljsku konkurenciju Oberhausen film festivala. Osim filma, aktivno se bavi fotografijom i slikarstvom.
Izložba iz programa ISO - Izložbenog salona Izidor Kršnjavi
gostuje u Zbirci Vjenceslava Richtera i Nade Kareš Richter (MSU)
DABO, LINARDIĆ, ROŽMAN - IZ ARHIVA/IZ SJEĆANJA
od 17. 11. 2020. do 28. 11. 2020. u Zbirci Vjenceslava Richtera i Nade Kareš RIchter
„IZ ARHIVA/IZ SJEĆANJA“ je izložba, kao rezultat kolaborativnog rada i selekcijskog postupka objedinjena idejom zajedničkog umjetničkog i društvenog djelovanja, autorica Tanje Dabo, Letricije Linardić te Maje Rožman.
TANJA DABO izlaže ambijentalnu zvučnu instalaciju "Glosarij", gdje u audio zapisu ženski glasovi iščitavaju pojmove koji, nižući se i donoseći slike i osjećaje, tvore dojam literariziranog dramskog konstrukta na granici između istine i fikcije. LETRICIJA LINARDIĆ izlaže rad SIGURNOST(NE)SIGURNOST, koji obuhvaća fotodokumentaciju umjetničkih akcija, intervjua i grafičku mapu u kojem obrađuje pojam straha kao imaginarnu pojavu na razini svakodnevnice, na razini ljudskih aktivnosti, manipulacije strahom u osobnim izazovima kao i manipulacije strahom koje koriste mediji u suvremenom društvu „prodajući“ nam na taj način lažnu sigurnost. MAJA ROŽMAN u ciklusu radova pod nazivom „Kad ugasim svjetlo, sve je iste boje“ - dekonstrukcija slike, ideje i procesa, serije crteža, fotografija i skica propituje proces nastanka (formiranja) umjetničke ideje (koncepta), njezine transformacije tijekom izvedbe te zaključno produkcije i izlaganja jednog ciklusa umjetničkih radova.
Zbirka Richter koja će ugostiti izložbu, alternativna je lokacija ISO - Izložbenog salona Izidor Kršnjavi i njegovog programa nakon što je potres oštetio i Školu i salon.
Zahvaljujući našem, sada već višegodišnjem partneru MSU, na naše veliko zadovoljstvo izložbu možemo u cijelom njezinom obimu realizirati u gostovanju u Zbirci Vjenceslava Richtera i Nade Kareš Richter. Čini nam to iznimnu radost u ovim nesmiljenim vremenima. Izložba će biti obogaćena dodatnim programima, radionicom i artist talkom.
Pozivamo Vas draga publiko, da podržite ovu izložbu svojim dolaskom u jednom od ponuđenih termina do 28. 11. 2020. te koristite ovu priliku da razgledate i Zbirku Richter (cijena ulaznice za sve je simboličnih 10,00 kn). Na prvi dan izložbe/klizno otvorenje ulaz je besplatan od 17 do 20 sati.
Izložba iz programa ISO - Izložbenog salona Izidor Kršnjavi
gostuje u Zbirci Vjenceslava Richtera i Nade Kareš Richter (MSU)
Ria Trdin - Nakaze i Šaputanja
od 5. 11. 2020. do 12. 11. 2020. u Zbirci Vjenceslava Richtera i Nade Kareš RIchter
Ria Trdin, slikarica, kiparica, restauratorica i autorica brojnih scenografskih i lutkarskih rješenja te bivša učenica Škole primijenjene umjetnosti i dizajna predstavit će se u Zagrebu kroz program Izložbenog salona Izidor Kršnjavi, izložbom intrigantnog naslova Nakaze i šaputanja. Nakon doktorata na odsjeku lutkarske tehnologije VŠMU u Bratislavi, Trdin predaje kolegije vezane za lutkarsku tehnologiju i scenografiju na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku. Iza Nakaza i šaputanja skrivaju se crteži - tehnički izvedeni na pak-papiru koji je podložno tretiran akrilom. Autorica intervenira na podlogu u širokom rasponu kombinacija ugljena, grafita, olovke u boji, pastela, i – u posljednje vrijeme – grafičkog otiska. Pojedini crteži bit će izloženi kao linearni nizovi, a drugi u aglomeracije, sukladno varirajućem identitetu grupa crteža. Cilj izložbe Trdin nalazi u zatvaranju višegodišnjeg projekta istraživanja odnosa antropomorfnog motiva – artikuliranog najčešće u vidu jedne, ili pak odnosa dviju figura – i apstraktno mišljene površine slike. Zbirka Richter koja će ugostiti izložbu, alternativna je lokacija ISO - Izložbenog salona Izidor Kšrnjavi nakon što je potres oštetio i Školu i salon.
Zahvaljujući našem, sada već višegodišnjem partneru MSU, na naše veliko zadovoljstvo izložbu možemo u cijelom njezinom obimu realizirati u gostovanju u Zbirci Vjenceslava Richtera i Nade Kareš Richter. Čini nam to iznimnu radost u ovim nesmiljenim vremenima. Izložba će biti obogaćena dodatnim programima, radionicom i artist talkom.
Autor predgovora Vladimir Rismondo koji prati autoricu u ovom višegodišnjem projektu pita se nanovo i nanove odakle ta lica i čemu šake i stopala, ne nalazeći odgovor bilježi slijedeće: "Ria Trdin crteže gradi kao slike, u slojevima, te često podlažući površinu na koju će kasnije intervenirati grafički. Tu se umjetnica ponaša poput istraživača, eksperimentatora, pa odatle dolazi i specifična, uvijek različita, ali sasvim apstraktna kvaliteta površine njezinog crteža. E sada, što je meni nerazumljivo, a valjda bi Géricault ili Shelleyeva mogli shvatiti, ta ista površina ulazi u koliziju s vrlo elaboriranim opisnim linijama koje imaju svrhu deskripcije... opet, svaki put različite. Ponekad je to deskripcija anatomije, ponekad nije... kako god postavili stvari, kao da je crtež sazdan kao paradoks dva istovremena principa."
Pozivamo Vas draga publiko, da podržite ovu izložbu svojim dolaskom u jednom od ponuđenih termina do 12. 11. 2020. te koristite ovu priliku da razgledate i Zbirku Richter (cijena ulaznice za sve je simboličnih 10,00 kn). Na prvi dan izložbe/klizno otvorenje ulaz je besplatan od 17 do 20 sati.
Ria Trdin rođena je u Našicama 1972. godine. Školu primijenjene umjetnosti i dizajna završila je u Zagrebu 1990. Od 1998. - 2004. radi u Restauratorskom zavodu u Osijeku. Na odsjeku slikarstva Umjetničke akademije u Osijeku diplomirala je 2008. Doktorirala je 2013. godine na VŠMU, Bratislava, Slovačka, na odsjeku lutkarske tehnologije pod mentorstvom prof. Hanne Cigánové. Radi na Akademiji za umjetnost i kulturu u Osijeku gdje predaje kolegije vezane za lutkarsku tehnologiju i scenografiju. Kao autorica scenografskih i lutkarskih rješenja surađuje s brojnim kazalištima u kojima je realizirala četrdesetak projekata. Osim scenografijom i restauracijom, bavi se slikarstvom i kiparstvom. Izlagala je na mnogim skupnim izložbama te ostvarila nekoliko samostalnih izložaba slika. Autorica je biste Stjepana Grubera postavljene ispred muzeja u Županji. Članica je HDLU-a Osijek.
Skupna izložba iz programa ISO - Izložbenog salona Izidor Kršnjavi
gostuje u Zbirci Vjenceslava Richtera i Nade Kareš Richter (MSU)
PLAVO - ŽENSKE PERSPEKTIVE
crteži, slike, fotografije, instalacija
od 20. 10. 2020. do 31. 10. 2020. u Zbirci Vjenceslava Richtera i Nade Kareš RIchter
Drugu godinu za redom, zahvaljujući suradnji ISO - Izložbenog salona Izidor Kršnjavi i kustoskog dvojca Koraljke Kovač i Maje Strgar Kurečić ispred Hrvatske udruge za boje, u Zagrebu se Međunarodni dan boja 21. 3. obilježava i tematskom izložbom. Ove godine, planirana izložba PLAVO - ŽENSKE PERSPEKTIVE, skupna izložba 11 autorica koje okuplja motiv plavog u medijima crteža, slika, fotografije i instalacije prekinuta je lockdownom i razornim potresom koji je oštetio ISO i Školu primijenjene umjetnosti i dizajna. Međutim, zahvaljujući našem, sada već višegodišnjem partneru MSU, na naše veliko zadovoljstvo izložbu možemo u cijelom njezinom obimu realizirati u gostovanju u Zbirci Vjenceslava Richtera i Nade Kareš Richter. Čini nam to iznimnu radost u ovim nesmiljenim vremenima. Tako je izložba PLAVO - ŽENSKE PERSPEKTIVE prva izložba iz programa ISO-a koju organiziramo nakon lockdowna. Do kraja godine Zbirka Richter ugostit će još tri izložbe obogaćene dodatnim programima, radionicama i artist talkovima. Autorice koje izlažu na izložbi od 20. 10. su redom Gordana Bakić, Andrea Pavetić, Lea Popinjač, Petra Lidia Ševeljević, Marta Živičnjak, Koraljka Kovač, Maša Bajc, Rebeka Legović, Petra Slobodnjak, Vladimira Spindler, Maja Strgar Kurečić. Međunarodni dan boja tradicionalno organizira Hrvatska udruga za boje u suradnji sa Sveučilištem u Zagrebu, Tekstilno - tehnološkim fakultetom, Grafičkim fakultetom i Arhitektonskim fakultetom.
Autorica predgovora Višnja Slavica Gabout, koja vrijedno prati ovaj kustoski tim, napisala je "Ono što u izložbi pod nazivom Plavo – ženske perspektive povezuje jedanaest različitih, samosvojnih autorskih osobnosti, koje u fotografskom i slikarskom mediju odgovaraju na temu plave boje (boje bezbrojnih pojavnosti te snažne simbolike i asocijativnosti) je gender pogled. Pogled na svijet sa stavom, iz osviješteno ženske perspektive. To znači da zajednički nastup ovih autorica, unatoč svim autorskim i rukopisnim suprotnostima, kao i izričajnim razlikama, ovdje ima zajedničku potku i zajednički diskurs, povezujući izrazite umjetničke individualnosti u neočekivanu cjelinu i intrigantno zajedništvo. U vizualnu komunikaciju, suglasje i medijski razgovor."
Pozivamo Vas draga publiko, da podržite ovu izložbu svojim dolaskom u jednom od ponuđenih termina do 31. 10. 2020. te koristite ovu priliku da razgledate i Zbirku Richter (cijena ulaznice za sve je simboličnih 10,00 kn) te se utisnete u mogućnosti plavih svijetova. Na prvi dan izložbe/klizno otvorenje ulaz je besplatan od 17 do 20 sati, a od 18 sati u prostor Zbirke pridružit će se i autorice.
ISO – Izložbeni salon Izidor Kršnjavi
Trg Republike Hrvatske 11, Zagreb
e-mail: izlozbenisalon.izidorkrsnjavi@gmail.com
web: ss-primijenjenaumjetnostidizajn-zg.skole.hr
fb: @isospud
Muzej suvremene umjetnosti /
Zbirka Vjenceslava Richtera i
Nade Kareš Richter
Vrhovac 38, Zagreb
ut – pet 15 – 19 sati, sub 11 – 16 sati,
(ostalim danima uz prethodnu najavu)
Tel: 01/60 52 700; 01/ 37 04 892
Voditeljica zbirke: Vesna Meštrić, viša kustosica
Dragi posjetitelji, Izložbeni salon Izodor Kršnjavi će privremeno biti zatvoren za posjetitelje radi COVID-19.
Pratite nas na
https://www.facebook.com/ISOSPUD/
Vaš ISO!
Život nepoznatome / Mali osvrti na četverogodišnju suradnju
Likovni projekt suradnje Škole primijenjene umjetnost i dizajna i Ministarstva zdravstva inicijalno je započet oslikavanjem kutija za transport doniranih organa. Suradnja je započela početkom svibnja 2017. godine promišljanjem i djelomičnom izvedbom u prostorima Škole, a ostvarena 26. 05. sudjelovanjem učenika Aranžersko-scenografskog odjela na obilježavanju Nacionalnog dana darivanja i presađivanja organa i tkiva u podnožju Bakačeve ulice. Oslikavanjem vlastitih likovnih rješenja na kutijama u otvorenom prostoru ulice, učenici su potakli prolaznike na interakciju i sudjelovanje u njihovom radu.
Nastavak suradnje odvija se tijekom proljeća 2019. još brojnijim uključivanjem učenika Aranžersko- scenografskog odjela, kroz koju nastaje još deset autorskih, oslikanih kutija. Prvenstveno medicinska namjena kutija, ovim činom dobiva i promotivnu dimenziju te označava stav i svjetonazor mladih autora o ovoj osjetljivoj, ali prije svega humanoj temi (temi dobrovoljnog doniranja organa). Medicinske kutije postale su kubusi u prostoru, trodimenzionalni oslikani objekti koje se obilazi i promatra sa svih strana. Svaka kutija priča priču svojeg autora i pokazuje gotovo neočekivanu zrelost i osviještenost autora šesnaestogodišnjaka.
Kutije su prezentirane 2019. na maloj izložbi uzvanicima Škole i djelatnicima Ministarstva zdravstva u prostorijama Aranžersko-scenografskog odjela.
U želji za nadogradnjom suradnje Škole i Ministarstva zdravstva u godini 2020. kada Hrvatska predsjeda vijećem Europske unije, osmišljena je reprezentativna izložba u ISO - Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi Život nepoznatome koja osim postojećih radova uključuje novonastale radove učenika Slikarskog odjela, Fotografskog odjela te dijela učenika prve godine koji su temu transplantacije i darivanja organa preveli u jedinstveni likovni jezik stvarajući pozitivnu i nadahnjujuću atmosferu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uspješna suradnja Ministarstva zdravstva; Sektora za transplantaciju i biomedicinu i Škole primijenjene umjetnosti i dizajna Zagreb započela je 2017. godine povodom svečanog obilježavanja Nacionalnog dana darivanja i presađivanja organa i tkiva i desete godišnjice članstva Republike Hrvatske u Eurotransplantu. Naime, u sklopu spomenute svečanosti, programom za mlade upriličeno je događanje za javnost „Umijeće darivanja“ s ciljem senzibiliziranja javnosti te razvijanja kulture darivanja. Promotivne aktivnosti usmjerene na podizanje svijesti javnosti o važnosti osobne odluke o darivanju organa uključivale su izložbu crteža, skulptura i fotografija učenika osnovnih i srednjih umjetničkih škola s područja grada Zagreba na temu darivanja. Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Zagreb sudjelovala je u ovom programu i svojim kreativnim izričajem doprinijela ovoj svečanosti te se uspješna suradnja nastavila u sklopu aktivnosti Nacionalnog transplantacijskog programa. Tako su 2019. godine učenici Aranžersko-scenografskog odjela, zajedno sa svojim mentorima, obradili temu darivanja i presađivanja organa te su svoje radove predstavili izložbom održanom u prostorima škole u sklopu obilježavanja Nacionalnog dana darivanja. Učenici su oslikali stiroporne kutije za prenošenje organa koje su bile sjajna podloga za njihov kreativni izričaj i oslikavanje motiva na temu darivanja organa.
Godina 2020., u kojoj Republika Hrvatska predsjeda Vijećem Europske unije i u kojoj je darivanje i presađivanje organa jedan od prioriteta iz područja zdravstva, znači i nastavak suradnje čiji je cilj senzibiliziranje mlađe populacije o važnosti teme darivanja i presađivanja organa u svrhu liječenja, budući da je Hrvatska jedna od vodećih zemalja u svijetu u području darivanja i presađivanja organa upravo zahvaljujući visoko razvijenoj svijesti o darivanju i solidarnosti naših građana.
Sektor za transplantaciju i biomedicinu Ministarstva zdravstva
Impressum:
Voditeljica ISO-a: Bernarda Cesar
Asistent: Igor Kozlina
Savjet ISO-a: Martina Božić, Marija Juza, Irena Kraševac, Vinka Mortigjija Anušić, Matej Pašalić, Filip Pintarić, Ivan Skvrce
Partner projekta: Sektor za transplantaciju i biomedicinu Ministarstva zdravstva / Ministarstvo zdravstva
Koordinatorice projekta i postav izložbe: Bernarda Cesar, Sabina Ljubić
Mentori učeničkih radova: Sabina Ljubić, Martina Majcen, Monika Meglić, Duje Šuvar
Fotografija: Sabina Ljubić, učenici Fotografskog odjela ŠPUD-a: Leon Dokić i Matej Tino Kaligari
Asistenti: Margareta Belančić, Dubravko Lazić, Monika Markić
Dizajn i prijelom: Babushke / Organizam
GRADOVI
Osmero autora; Jasmina Bauman, Alen Čabrić, Ivan Čagalj, Milan Čekić, Hrvoje Filipović, Zoran Kolarić, Goran Pavletić, Dejana Pejić, okupljeno je zahvaljujući kustoskoj koncepciji i selekciji Stanka Abadžića i Hrvoja Filipovića te se skupnom izložbom umjetničke fotografije naziva Gradovi po prvi puta predstavljaju publici u ISO - Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi. Autori različitih profila, senzibiliteta i interesa u području fotografije okupljeni su ovdje većinom kao polaznici internacionalnih fotoradionica u protekle 3 godine pod mentorstvom fotografa Stanka Abadžića, a tema kojom se predstavljaju je bilježenje gradova, Praga, Skopja, Lisabona, Venecije i kao posljednjeg Istanbula u kojem je ostvarena suradnja s turskim fotografom Timurtaşom Onanom. Svaki autor predstavlja se kroz 5 odabranih radova u tehnici crno-bijele fotografije. Preko motiva koje autori biraju u pojedinom gradu kojeg su posjetili oni uspostavljaju osobni odnos prema istom. Odnos koji se gradi na istraživanju, znatiželji, uspostavljanju ravnoteže, traganju za začudnim i jedinstvenim, promatranju suživota, razbijanju predrasuda, spontanosti trenutka, prepuštanju i kontroli paralelno. Ovdje se ne radi o fotografijama koje olako otkrivaju lokaciju snimanja, već o onima koje imaju predispoziciju gradnje identiteta pojedinog grada i to u jednoj bezvremenskoj liniji. U vremenu u kojem je fotografija medij dostupan širokoj populaciji te kulturološki medij svakodnevice, veliki je izazov iznova pristupiti jednoj besmrtnoj temi poput teme grada te pri tom pokazati zrelost i svježinu pristupa. Tehnika crno-bijele fotografije i isključivo prirodno osvjetljenje koje autori koriste omogućava postepenu gradnju tona, analizu motiva kroz svjetlo i sjenu, pažljivo kadriranje, izvješteno u kompoziciji i ritmu čak i u onom uzastopnom, nasumičnom. Savjet ISO-a uvrstio je ovu izložbu u svoj godišnji program, osim zbog umjetničke kvalitete radova, radi obrazovne komponente, one mentora i učenika, ovdje specifične u svojoj ustrajnosti, kontinuiranosti i ljubavi prema mediju.
(Bernarda Cesar)
O Školi za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok te programu Medijski tehničar
Učenici i profesori Škole za umjetnost, dizajn, grafiku i odjeću Zabok, ovaj put učenici zanimanja medijskih tehničara, uvijek su znali izraziti otvoren i kritičan stav prema novom, nepoznatom, nepredvidivom i različitom u društvu i zajednici u kojoj djeluju. Izazov je graditi nove pedagoške pristupe gdje je glavni pokretač sam učenik i njegov stvaralački potencijal. Digitalne tehnologije donose brojne promjene i utječu na stvaranje nove školske paradigme. Struktura medija i ostale kreativne industrije omogućuju sasvim novu dimenziju učenja i obrazovanja. Suodnos osoba i uključivanje tehnologije u taj suodnos, u prvom redu pruža nam funkcionalnost, ali može biti i odraz stvaralačkog procesa kao nezaobilazan čimbenik promjena i doprinosa zajednici. Škola je impuls života gdje susret učenika i mentora, bolje reći nastavnika i učenika kreativca postaje mjesto davanja i primanja. U školi svakodnevna situacija istinski komunicira s prošlošću i budućnošću, a tehnologija je samo mogući alat kojim se postiže samoostvarenje i svrhovitost. Izložba Zasvijetli je koncept učeničkih reakcija i viđenja svega onoga što je u žiži društvenih promjena, propitivnja smislenosti obilja informacija te osobnih i generacijskih promišljanja o galopirajućem razvoju tehnologije i o digitalizaciji svega.
Božica Šarić, ravnateljica
Prva godina u ISO
Za slobodu stvaranja potrebno je znanje. Izraziti neku ideju ili stav gotovo je nemoguće ako ne znamo kako, ako ne poznajemo alate i način na koji se koriste. Bogatije ideje i razvijeniji stavovi zahtijevaju više znanja, a stjecanje znanje je kao hodanje po stepenicama, odvija se postupno, korak po korak do cilja. Kad uspiju ostvariti svoju želju da se upišu u ŠPUD učenici zakorače u svijet likovnosti kroz nastavu Prve godine.
Prva godina je vrijeme i prostor u kojem učenici usvajaju likovnu abecedu. Kada im želimo približiti pojmove koje ćemo obrađivati tijekom prve godine, uspoređujemo naš budući rad s gradnjom temelja za kuću. Ako su temelji čvrsti i solidni, mogu podnijeti bilo koji oblik ili veličinu kuće. Odnosno, na solidnim temeljima mogu graditi što žele – dobru sliku, skulpturu, grafičko oblikovanje ili otisak, kvalitetnu scenografiju, odličnu modnu kolekciju, oblikovati funkcionalan i lijep unutarnji prostor, snimiti fotografiju i ostvariti likovno djelo u metalu, keramici.
Naš je zadatak na prvoj godini da im pružimo ta znanja i da izgradimo te temelje.
Prvi cilj na našem putu do solidnih temelja je kultivirati gledanje, što znači razvijanje i usmjeravanje vizualne pažnje te obogaćivanje vizualnog doživljaja. Budući da bez gledanja i uočavanja nema vizualnog doživljaja i likovnog stvaranja, od iznimne je važnosti ostvariti ovaj cilj. Kaže se da je u likovnom obrazovanju bolje jednom vidjeti, nego sto puta čuti. Misao slikara i profesora na školi Bauhaus, Paula Kleea, najbolje oslikava ovaj cilj:
”Umjetnost ne reproducira ono što mi vidimo, ona nas dovodi do stanja da vidimo.“
Usvajanje osnovnih likovnih pojmova na Prvoj godini ŠPUD-a organizirano je kroz predmete crtanje i slikanje, plastično oblikovanje, pismo i tehničko crtanje, a likovna znanja koja učenici na kraju ovog obrazovnog razdoblja imaju su vrijednosti linije, ritam, dvodimenzionalna ploha, iluzija trodimenzionalnosti na dvodimenzionalnoj plohi, međuprostor, ton, kromatske i dinamičke vrijednosti boje, masa, volumen, odnos volumena i prostora, međuprostor, pozitiv – negativ, superpozicija, kompozicijske cjeline te primjena likovnih tehnika. U osnovi svake metodske jedinice je kreativan pristup nastavnika i učenika jer rješenje zadanog likovnog problema nikada nije samo jedno. Koliko ima učenika toliko je i rješenja.
Jedan od elemenata koji želimo ugraditi u temelje naše kuće je razvijanje odnosa prema vlastitom radu i radu drugih učenika te komunikacija. U razgovorima s učenicima o postignutim rezultatima pokušavamo uvesti kriterije koji se odnose na cilj zadatka ili metodske jedinice, radije od kriterija sviđanja ili ne sviđanja. Na ovaj način učenik optimalno integrira znanje u vlastito iskustvo te razvija vještine komunikacije i samostalnost. Veseli nas kad uvidimo da učenik zna izraziti stav o svojem radu i razviti diskusiju temeljenu na činjenicama.
Prva godina sa svojim programom vrijeme je introspekcije te je bitna za osvještavanje budućeg školovanja. Kroz rješavanje zadataka učenik dolazi do spoznaje o tipu nadarenosti koja mu je dominantna; izražava li se bolje u prostoru ili na plohi; je li sklon zapažanju detalja ili jasnije i brže uočava cjelinu; ima li naglašen senzibilitet za boju; kako se snalazi u rješavanju volumena i plohe. Na temelju tih spoznaja lakše odabire odjel na kojem će se dalje školovati. Ovdje valja spomenuti da se neki učenici u idućim godinama školovanja na odjelima više ne susreću s predmetima plastično oblikovanje, pismo ili tehničko crtanje te im je nastava prve godine jedina prilika unutar njihovog likovnog obrazovanja u ŠPUD-u da se upoznaju sa sadržajima te vrste.
Što će naši učenici učiniti sa znanjima usvojenima na Prvoj godini ovisi o njima, a nama nastavnicima je drago što smo im ta znanja prenijeli.
Joseph Addison, engleski pisac i dramaturg je rekao: „What sculpture is to a block of marble, education is to a human soul.“
Marijana Birtić
Koordinatorice: Marijana Birtić, Nikolina Punjek Duđak
Postav: Marijana Birtić, Nikolina Punjek Duđak, Bernarda Cesar
Profesori i mentori po predmetima:
Pismo: Sanja Balen, Martina Majcen, Mihael Puntarić, Nikolina Punjek Duđak
Crtanje i slikanje: Sanja Balen, Marijana Birtić, Andro Grdinić
Plastično oblikovanje: Toni Lončar, Rocco Rabar, Alan Vlahov
Tehničko crtanje: Mirela Jukić
D A R
ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi mjesto je na kojem profesori Škole primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu već tradicionalno u prosincu okupljaju svoje recentne radove na zajedničkoj izložbi koju smo ove godine saželi u naslov Profesori ŠPUD-a. Mjesto je to i profesorske zahvalnosti i odanosti - školi, kolegama, učenicima, kolektivu i suradnicima te mjesto višestrukog slavlja. U centru tog slavlja rođendan je naše Škole. Rođendan Škole, 137. po redu, novi je rođendan i našeg svakodnevnog rada i života u Školi, sa Školom i svima koji je sačinjavaju.
Važnost ove izložbe je i u trenutku zaustavljanja. Želimo se barem nakratko zaustaviti, zaustaviti se pred vlastitim radovima, zaustaviti publiku pred radovima, zaustaviti naše učenike i u tom zaustavljenom trenutku proživjeti trenutke iza nas, međusobno se gledajući i ogledavajući se, možda zamisliti trenutke ispred nas, a zatim se i vratiti. Trenutak zaustavljanja bitan je radi povratka sebi. Onom sebi koji je ja, koji je profesor, nastavnik, odgajatelj, prijatelj, umjetnik... Proces biranja rada za izložbu za svakog profesora je osoban, hoće li ili neće odgovoriti na poziv izlaganja, što će, kako i zašto izložiti. I taj proces ulazi u trenutak zaustavljanja.
Izložbom Profesori ŠPUD-a njezini autori daruju Školu za njezin rođendan, ali i sve one koji su njezin dio. Nova je to prilika za promišljanje o daru, razmišljanje o darovitosti, nas i naših učenika te o tome koji su sve procesi potrebni da od dara i darovitosti dođemo do djela, do rada. Mi smo ti odgovorni, i u odgovornosti zanosni, da taj proces uspije oživjeti, da živi, i da se oživotvoruje.
Izložbu Profesori ŠPUD-a 2019. posvećujemo dragom kolegi, profesoru i voditelju Grafičkog odjela ŠPUD-a, akademskom slikaru-grafičaru Ninoslavu Poljanu, koji nas je napustio 3. 12. 2019.
Bernarda Cesar
Kako bi njihova obličja što bolje odgovarala estetskom idealu (neka glupa konvencija me nukala da pišem „društveno konstruiranom estetskom idealu“, ali kakav bi drugačiji estetski ideal mogao biti) ljudi su odvajkada bili spremni svoja tijela podvrgavati različitim torturama. Primjere takvih modifikacija možemo vidjeti u tradicijama plemenau kojima su ljudi živjeli (i, ponekada, još žive) kao lovci i sakupljači, kao i u razuzdanim noćnim klubovima Zapada. Prizivanje seksualne privlačnosti prepuštanjem ritmovima glazbe, uranjanjem u kolektivni trans ili uz pomoć opijata identični su u tim okruženjima. Naša golema želja za seksualnim općenjem, zbog koje se uopće upuštamo u takve aranžmane, plod je gena, samoreplicirajućih molekula koje se žele nastaviti samoreplicirati u beskonačnost. Sve što je za ljudsko razmnožavanje (odnosno tu samoreplikaciju gena) ključno, isticali su naši preci u figuricama božica plodnosti (mi ih danas zovemo prema rimskoj božici Veneri) s naglašenim bokovima, pogodnima za istiskivanje što većeg broja beba iz maternice i istaknutih grudi, za hranjenje tog podmlatka. Na ovoj izložbi dvoje nas umjetnika vodi na putovanje mračnim stazama ljudske seksualnosti, uzimajući kao motive upravo ideale privlačnosti.
Početi od pretpovijesnih Venera, stoga je i najlogičnije. Duje Medić ih reproducira u crtežima olovkom, potičući svojom vještinom čak i u nama, suvremenim ljudima, želju za povratkom u krilo Majke Zemlje. Martina Miholićse, nasuprot njemu(za kontrapunkt toj arhaičnoj seksualnosti), odlučila za prezentacijumodernih sprava za uljepšavanje. Njih je izložila u jednoj kutijici poput relikvija, komadića ovozemaljskih ostataka nekog sveca. Uz to, Martina izbliza fotografira njihova djelovanja na vlastitu tijelu, te otiskuje takve snimke na taktilnom materijalu koji priziva naš dodir, ataj dodir priziva požudu. Ali, Duje Medić vodi nas još bliže tajnama ženskog tijela. Osim drevnih božica plodnosti, on prikazuje teksture mikroskopski snimljenih erogenih zona jedne mlade i plodnedjevojke, zanosne Venere naših dana. Ti crteži gradacijom sive, postupnim zatamnjivanjem plohe i napetošću između svijetlih i tamnih dijelova također pobuđuju naše uzbuđenje, dok u apstraktnim površinama pokušavamo naslutiti ženski vrat, dojke ili usne vagine.
Duje i Martina nas, kao u nekoj čudnoj znanstvenofantastičnoj noveli, vode u daleku prošlost i tehnološkim novotarijama pokazuju vizije budućnosti, pripovijedajući nam pritom tjeskobnu i zadivljujuću povijest ljepote, strasti i žudnje.
Feđa Gavrilović
samostalna izložba Jelene Bračun
ENTROPIJA
Ovaj ponedjeljak, 11. 11. 2019. u 19 sati otvara se izložba Entropija umjetnice Jelene Bračun u Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi. Bračun je bivša učenica ŠPUD-a, jedna od suosnivačica Udruge za promicanje vizualne kulture OPA. Izložba Entropija njezin je povratak na umjetničku scenu nakon kraćeg izbivanja. Unutar programa izložbe Bračun će izvesti radionicu za učenike ŠPUD-a i vodstva kroz izložbu. Potpora izložbi su Ministarstvo kulture i Grad Zagreb.
Artist statement
Za mene je bavljenje mrtvim prirodama poteklo od dva različita interesa: interes za prikazivanje protoka vremena na plohi i interes za prikazivanje scena i predmeta nevažnih za povijesna zbivanja tzv. ropografiju (od rhopos - trivijalni objekt, sitnice). Dok megalografija prikazuje velika povijesna zbivanja, legende i bitke, koje nadilaze individualnu povijest, ropografija, uključujući i mrtve prirode, svjedoči o ljudskim životima kroz predmete koji se previđaju, kroz dnevnu rutinu prikazanu na stolu.
Hrana, kućanski objekti i cvijeće "nevidljive" stvari su koje čine našu svakodnevicu, tradicionalno spadaju u žensku sferu doma, a slikanje mrtvih priroda smatrano je "ženskom umjetnošću". Kao što je slikanje mrtvih priroda smatrano inferiornim akademskom grandemaniere slikarstvu, tako je i briga za dom i obitelj patrijarhalno smatrana ženskom sferom života.
Autorica je temu mrtve prirode u ovoj izložbi obradila na tri načina: kompozitnim fotografijama na metalnom fotopapiru koje sažimaju protok vremena, fotogramima koji apstrahiraju svakodnevne predmete i stop-motion videom koji prikazuje prolazni trenutak koji se više nikada neće ponoviti.
U fotomontažama se praćenjem protoka vremena, propadanjem ljepote mrtve prirode i spajanjem vremenskih odsječaka u jednu jedinstvenu sliku, stvorila povijesna vrijednost prolaznih objekata te time dala na važnosti i slojevitosti zanemarenom umjetničkom žanru.
Fotogrami su svojevrsni apstraktni dnevnik autoričine svakodnevnosti. Skupljajući bilje i predmete koji je okružuju te slažući ih u kompoziciju na fotopapir gubi se njihova ljepota i rustičnost te ostaju samo apstrahirane sjene.
Treći dio izložbe jest video instalacija koja je nastala tijekom godinu dana u autoričinoj spavaćoj sobi. Tijekom noći su se na zidu sobe pojavljivale igre sjena drveća koje je kroz nekoliko mjeseci zauvijek nestalo, bilo je posjećeno. Ambijent će tako replicirati naizgled nebitne trenutke koji se više nikada neće ponoviti u stvarnosti.
JELENA BRAČUN rođena je 1980.
Završila Školu primijenjene umjetnosti i dizajna 1999. godine, Grafički odjel. Diplomirala 2005. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu na nastavničkom odsjeku u klasi prof. Miroslava Šuteja. Godine 2010. je magistrirala video na Akademiji likovnih umjetnosti u Ljubljani. Od 2005. do 2015. radila kao stručna urednica za likovnu kulturu i umjetnost u Školskoj knjizi. Od 2017. radi u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika.
Suosnivačica je Udruge za promicanje vizualne kulture OPA, od 2009. aktivno radi na poboljšavanju vizualne edukacije u Hrvatskoj; vodi projekte, organizira događaje, radionice, okrugle stolove i dr.
Bavi se grafikom, slikanjem, eksperimentalnom animacijom i videom. Imala je sedam samostalnih izložbi i više skupnih. Filmovi su joj sudjelovali na više desetaka međunarodnih festivala.
kontakt: jelena.bracun.filipovic@gmail.com
izložba Davora Šunka u ISO
Strip&grafika
24. 10. - 7. 11. 2019.
U Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi, ovaj četvrtak 24. 10. 2019. u 19 sati otvara se izložba Schunx: Strip&grafika. Radi se o izložbi samostalnog umjetnika Davora Šunka, ilustratora, dizajnera, strip crtača, scenografa, u kojoj će predstaviti presjek umjetničkog djelovanja kroz medij grafike, ilustracije i crteža, stripa. U njegovom profesionalnom radu ti su mediji korišteni pri promišljanju i stvaranju dizajna, bilo po narudžbi ili kao samostalni koncepti. Crtež i grafizam neizostavni su pri autorovom likovnom oblikovanju sredstava komunikacije i dizajnu uopće što mu olakšava i svakako oplemenjuje rad te ga pomiče k novim iskustvima. Cilj ove izložbe je potaknuti stvaralaštvo u vizualnim komunikacijama kod mladih. Otvaranje takvih puteva mladima, pokazivanjem hrabrosti javnog predočenja, razbija mitove lažnih autoriteta, pogotovo u umjetnosti, ističe autor.
Iz predgovora Branislava Glumca:
Davor Schunk doživljava i proživljava prostor/polje kreativnoga kao filozofičnost i kao umijeće, zanat. Nagnut je u crtež/grafizam erosno i problemski. Ulazeći smjelo u provokativne discipline likovne prakse i imaginacije, kreće se linijom 'suhog ruba', redukcije - na prvi pogled. Na drugi, analitički pogled vidimo oslobođeno i kontrolirano sudaranje višesegmentiranosti: od čisto realističkog, voluminoznog i geometrijskog do nadrealističkog i detaljističko metaforičkog. Likovnjak, Schunk, ne zadovoljava se jednoplošnim rješenjima i iskušenjima. Upotrebljavajući i minimalističko i 'retoričko' ne zlorabeći ih. Njegovi sintetizirani portreti bliskih mu odabranika to vrsno potvrđuju.
...
Schunkovo stripovanje posebna je dionica iz istog izvora. Strip je priča u priči: riječ+crtež (pokretna, uvijek drugačija 'slika'). Škrti, duhovit, aktualan tekst s porukom (može i poukom!) i dobrom, gibljivom poantom. Supomognut sa što jasnijim, psihološkim crtežom.
...
Stvarajući - sad je to već i značajan, poveći opus - na provjerenom grafičkom iskustvu crno u bijelom prostoru/papiru, Schunkova generična energija i talent dojmljivo korenspodiraju i s vremenom i poviješću novih senzibiliteta i tehnika: digitalni, neiscrpivi, opijatni svijet i planet kombinacija i mogućnosti nije mu ni gospodar ni sluga, već jednostavno - imaginativni suputnik.
U sklopu izložbe Šunk će održati radionicu autorskog stripa za učenike ŠPUD-a. Izložba je otvorena do 7. 11. u radnom vremenu ISO-a. Program ISO-a podržavaju Grad Zagreb i Ministarstvo kulture.
https://www.facebook.com/events/530526234452517/
ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi otvara ovaj četvrtak, 10. 10. 2019. u 20 sati
novu samostalnu izložbu bivše učenice i sadašnje profesorice ŠPUD-a, umjetnice Lucije Gudlin.
Gudlin je za ovu izložbu pripremila potpuno novi ciklus radova pod nazivom Nekoliko nijansa porculana. Fotografiju radova za katalog snimio je Željko Koprolčec.Izložba je sufinancirana sredstvima Grada Zagreba i Ministarstva kulture te projekta Runaway Art. Unutar trajanja izložbe za učenike ŠPUD-a bit će organizirano vodstvo kroz izložbu i razgovor s umjetnicom. Izložba je prodajnog karaktera.
Iz predgovora Keramičke rukotvorine, Dr. sc. Enes Quien:
Tako čistu bjelinu malih minimalističkih plastičkih formi nisam nigdje do sada vidio. Lucija kao da traži apsolutnu svjetlinu, očarana svjetlošću i bjelinom kao njezinim apsolutom, kao da evocira probuđenu svjetlost. Zanimljivo mi je to tumačenje bjeline kao svjetla, otvara razne interpretativne mogućnosti. Ova bijela, svjetlosna euforija, umjetnicu i njezine artefakte dovodi u dinamičku svezu s budućom tišinom, s onostranim bijelim buđenjem, da budemo malo mistično patetični. No, tu se bjelina ne povezuje sa svjetlom, nego s tišinom i buđenjem. Ne mogu sa sigurnošću reći da je to ispravno, a ono drugo nije, ali obje mogućnosti gledanja i tumačenja, i ideja bjeline kao svjetlosti i ideja tišine i buđenja, svakako su drukčije: povezavši ih, dolazimo na ideju zena, smirenosti, kontemplativnosti, unutarnjega mira i sklada, yina i yanga, potpune svjesnosti Postojanja. Tišina i buđenje označavaju nulte opcije; one su polazišta
Lucija Gudlin, mag. umjetnosti
Rođena 1979. godine u Zagrebu. Završila Školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, Odjel za dizajn keramike. Studij keramike završila 2004. godine na Universität für künstlerische und industrielle Gestaltung Linz u Austriji.Od 2003. do 2007. zaposlena u Graditeljskoj školi Čakovec kao profesorica stručnih predmeta, od 2007. do 2011. na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci kao umjetnička suradnica, a od 2007. kao profesorica i voditeljica Odjela za dizajn keramike Škole primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu. Izlagala na skupnim izložbama u Hrvatskoj, Austriji, Italiji, Kosovu, dobitnica je prve nagrade za dizajn na 4. Simposio internationale della ceramic u Nove i Bassano del Grappa u Italiji. Sudjelovala na raznim simpozijima, radionicama, seminarima, a 2007. godine bila je član žirija na izložbi 05. Internationale Keramik – Biennale 2007 der Stadt Kapfenberg u Austriji.
Članica je ULUPUH-a.
lucijagudlin@gmail.com
Izložba ciklus 01/02 mladog umjetnika i bivšeg učenika Škole primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu Renea Bachrach Krištofića otvara se 20. 9. 2019. u 19 sati u ISO - Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi. Naziv novog Reneovog ciklusa proizašao je iz oznaka fotografija koje su nastale tijekom 2001. i 2002. godine, a koje su ishodište izložbe. Radi se o osobnoj fotografskoj dokumentaciji koju je Rene snimio u periodu pohađanja ŠPUD-a, a koja ujedno predstavlja njegove jedine vizualne zapise i sjećanja na proteklo vrijeme i dva prijatelja koji su koju godinu kasnije preminuli. Želja je autora kroz crteže i slike prisjetiti se tog vremena i stvoriti novu dokumentaciju na osnovu sjećanja i ostataka sjećanja pri tom pitajući se što se s vremenom događa s našim sjećanjem i fotografijama? Upravo danas, u masovnoj produkciji i prisutnosti koja ne razlučuje jasno ono bitno ili manje bitno na dnevnoj bazi, kako sačuvati vrijednosti sjećanja? Autor daje odgovor kroz preradu ideje dokumentacije koja konzistentno prenosi ideju neovisno o vremenu i trenutku čovjekovog bivanja i forma je očuvanja naše jedinstvenosti. U ciklusu 01/02 autor po prvi puta kombinira različite tehnike; fotografiju i akril na platnu.
Naposlijetku, autor kaže kako "upravo dokumentacija u ovome ciklusu postaje jedini rezultat umjetnosti, koja se poima kao oblik života, trajanje, znak proizvodnje (osobne) povijesti."
Dr. sc. Doris Čuržik, klinički psiholog u predgovoru deplijana izložbe kaže kako se sjećamo samo posljednjega sjećanja. "Ništa više, niti manje od toga. A svakog puta naše sjećanje nepovratno se mijenja podnoseći poput slikarskoga platna novi sloj emocija, trenutka, stanja, očekivanja... Što naposlijetku nastaje prolazeći s vremenom kroz tunele distorzija kojima dodajemo i oduzimamo tonove, zapravo niti ne znamo." Tumačeći kako je taj naš proces dodavanja i oduzimanja ujedno naša vrlina te kako znanost pojašnjava da zahvaljujući podložnosti ovakvim promijenjivim procesima čovjek je sposoban biti kreativan te sebi osigurati opstanak u budućnosti. Izložba je sufinancirana sredstvima Grada Zagreba i Ministarstva kulture. Unutar trajanja izložbe za učenike ŠPUD-a bit će organizirano vodstvo kroz izložbu i razgovor s umjetnikom.
Bernarda Cesar
......................
/ Izložbeni salon Izidor Kršnjavi / Trg Republike Hrvatske 11 /
Radno vrijeme: radnim danom / 11 - 19 sati
......................
Deveti život / deveti dio / 21.3.2019.
130+350+150, 235, 6x4 240, 9270 – 480+500+400=1380, 7.870+1300+1000=10, 170 kuna. Zaključila sam da mogu kupiti samo 4 okvira.
Deveti život / deveti dio / 23.3.2019. Kupila sam deset okvira
Jelena stvara umjetnički format dnevnika unutar posljednje godine dana svojeg života. On se sastoji od 280 kratkih videa kojima bilježi jutra sa svojeg prozora, isto toliko odabranih kadrova iz tih videa, isto toliko rečeničnih zapisa koji su nastajali u pojedničanim danima. Deveti život ujedinjuje kadrove i rečenične zapise u printanom izdanju u obliku knjige. Dnevnik je proširen umjetničkim radovima koji su nastajali u tom istom periodu poput fotografije instalacije od dva stolca, veste i grudnjaka. Sve zajedno tvori Izložbu godine čiji se postav odigrava u dva prostora, u Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi u Jeleninom ŠPUD-u i Galeriji Kranjčar na Kaptolu zahvaljujući nagradi na 34. Salonu mladih.
---------------------------------------------------------------------------
REZULTATI Natječaja za izlaganje u ISO - Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi u 2020. godini
ŠKOLA PRIMIJENJENE UMJETNOSTI I DIZAJNA
Trg Republike Hrvatske 11
Zagreb, 3. 8. 2019.
Natječaj za izlaganje u ISO - Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi u 2020. godini
KLASA: 602-03/19-01/130
URBROJ: 251-98-07-19-01
Rezultati Natječaja
Poštovani,
obavještavamo Vas o rezultatima Natječaja za izlaganje u ISO - Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi u 2020. godini. Savjet Salona odabrao je 10 prijavljenih projekata/izložbi koji će ući u godišnji program ISO-a.
Program Salona jednim dijelom osmišljava i uređuje Savjet Salona putem Natječaja, dok drugi dio kurira udruga UBU i Kreativna platforma Organizam u suradnji s Školom primijenjene umjetnosti i dizajna.
Prihvaćeni prijedlozi godišnjeg programa ISO-a prijavit će se za financiranje na natječaje za sredstva iz proračuna javnih potreba u kulturi za 2020. godinu.
U realizaciji prihvaćenih prijedloga kojima se, međutim, ne odobre sredstva iz proračuna ili iz nekoga drugog traženog izvora, autori prijedloga imat će podršku i pomoć članova Savjeta u pronalaženju alternativnih rješenja.
Zahvaljujemo svim prijavljenima koji su sudjelovali u Natječaju, a posebno onima čiji prijedlozi, zbog brojnih kvalitetnih i zanimljivih projekata koje smo ove godine dobili na uvid, nisu uspjeli ući u prijedlog Programa ISO-a za 2020.
PRIHVAĆENI PRIJEDLOZI PROJEKATA/IZLOŽBI
1. Alan Vlahov
Igre
2. Stanko Abadžić i Hrvoje Filipović
grupna izložba Gradovi
3. Iva Mihanović
Sveta Geometrija/Sacred Geometry
4. Ivana Ognjanovac i Mare Šuljak
PoVEZivanje
5. Izložba učenika prvog razreda ŠPUD-a Zagreb
PRVI
6. Ria Trdin
Nakaze i šaputanja
7. Maja Rožman, Tanja Dabo, Letricija Linardić
IZ ARHIVA/IZ SJEĆANJA
8. Sanja Stani, autorica; Višnja Slavica Gabout, kustosica
ENIGMA, objekti i skulpture u keramici
9. Tamara Bilankov, ŠUDIGO
ZASVIJETLI
10. Tomislav Mrčić
Danko Jakšić - Malo više plave!
Bernarda Cesar, voditeljca ISO-a
NATJEČAJ ZA IZLAGANJE U IZLOŽBENOM SALONU IZIDOR KRŠNJAVI - 2020.g.
...............
ŠKOLA PRIMIJENJENE UMJETNOSTI I DIZAJNA, ZAGREB
Trg Republike Hrvatske 11, 10000 Zagreb
KLASA: 602-03/19-01/130
URBROJ: 251-98-07-19-01
Zagreb, 3. lipnja 2019.
Natječaj za izlaganje u ISO - Izložbenom salonu Izidor Kršnjavi u 2020. godini
Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb; ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi, Trg Republike Hrvatske 11, 10000 Zagreb Rok za prijavu: 3. srpnja 2019. url: http://ss-primijenjenaumjetnostidizajn-zg.skole.hr/
Tražene sastavnice u Prijavi:
- kratki opis izložbe/projekta - ciljevi i očekivani rezultati
Ukoliko niste u mogućnosti cjelovitu prijavu poslati u digitalnom obliku, dostavite ju u tajništvo Škole, zatvorenu u koverti. Međutim, samu Prijavnicu obavezno popunite i pošaljite u digitalnom obliku kao Word dokument e-poštom ili je na CD-u priložite dostavljenoj prijavi. U navedenom slučaju dodatni prilozi u papirnom/tiskanom obliku (npr. katalozi) mogu se dostaviti na sljedeću adresu: http://ss-primijenjenaumjetnostidizajn-zg.skole.hr/(Izložbeni salon Izidor Kršnjavi) do 30. srpnja 2019. e-adresa: izlozbenisalon.izidorkrsnjavi@gmail.com |
U Zagrebu, 3. lipnja 2019.
Filip Pintarić, ravnatelj
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
A r h i v a i z l o ž b i
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
REFEST Slike i riječi putevima izbjeglica.
Interdisciplinarni pristup povećanja publike festivala.
14. 9. 2018.
Izložba završnih radova i modna revija
Izložba završnih radova i modna revija
5. 6. 2018.
https://www.facebook.com/events/133246010882765/
Škole u Salonu
Pula / Rijeka / Split / Zagreb
2. SUSRET ŠKOLA KOJE OBRAZUJU KADROVE
U LIKOVNOJ UMJETNOSTI I DIZAJNU
28. 2. - 9. 3. 2018.
PRVI SVJETSKI RAT - ZABORAVLJENI RAT?
Izložba radova učenika Grafičkog odjela Škole primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb
STUDENI 2014.
Galerija slika s otvorenja izložbe:
https://www.dropbox.com/sh/narxlyn3k9qq8st/AACs8m13kRQxQDU
IZLOŽBA ZAVRŠNIH RADOVA MATURANATA
ŠKOLE PRIMIJENJENE UMJETNOSTI I DIZAJNA, ZAGREB
LIPANJ - RUJAN 2014.
"IZLOŽBA RADOVA PROFESORA ŠKOLE PRIMIJENJENE UMJETNOSTI I DIZAJNA, ZAGREB"
7. 12. 2012. - 26. 1. 2013.
IZLOŽBA RADOVA PROFESORA ŠKOLE PRIMIJENJENE UMJETNOSTI I DIZAJNA, ZAGREB
10. 12. 2011. - 16. 1. 2012.