preskoči na sadržaj

Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Zagreb

Login
Tražilica
Kalendar
« Svibanj 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

 
 

  

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 7                                                                               

HDLU, 2021./2022.   

 

 

Lista učenika za sudjelovanju u programu Erasmus+ 7

 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 7

Prvih 10 učenika ide na razmjenu (kada ona bude),            

zamjene se pripremaju zajedno s njima u slučaju potrebe.

Priloženi dokumenti:
SPUD ERASMUS 7 popis ucenika.pdf

 

  

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE                                                                           

HDLU, 2021./2022.   

 

 

Rezultati za profesore za sudjelovanju u programu Erasmus+ 7

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 7

 

 

 

EU PROJEKT                                                                                              

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 7                                 

HDLU, 2021./2022.

 

Škola primijenjene umjetnosti i dizajna

Zagreb, 2021.

Odbori za Erasmus+ 7

 

 

U prilozima se odluke o imenovanju Odbora za mobilnost učenika i profesora u sklopu projekta
Erasmus+, Umjetnici za umjetničko obrazovanje 7.
 
  1.  

 

  

  EU PROJEKT                                                 

  UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 7                                                                                                                                                  HDLU, 2021./2022.   

 

 

Poziv za nastavnike za sudjelovanju u programu Erasmus+

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 7

 

Opis projekta i ciljevi:

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU) je krovna strukovna udruga za likovne i multimedijalne umjetnike osnovana 1868. godine i okuplja preko 1.800 članova iz cijele Hrvatske. HDLU već treću godinu zaredom provodi projekt UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE koji se u cijelosti financira u okviru EU projekta Erasmus+.

U projektu, HDLU surađuje sa 5 škola iz Hrvatske:

  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb                                                                    
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Pula
  • Škola likovnih umjetnosti, Split
  • Škola za primijenjenu umjetnost u Rijeci
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Zadar

Projekt će također omogućiti usavršavanje 6 nastavnika (po 1 iz svake škole) iz područja slikarskih, kiparskih ili grafičkih tehnika kroz 4-dnevno stručno usavršavanje na Srednjoj šoli za oblikovanje u Mariboru https://www.ssom.si/ . Pored povećanja kompetencija u tehnikama i stilovima, nastavnici će dobiti dragocjeno iskustvo kroz promatranje rada profesora.

 

Zagreb nastavnici  https://forms.gle/4Be79LDk1CnZB4k98

 

  

  EU PROJEKT                                                 

  UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 7                                                                                                                                                  HDLU, 2021./2022.   

 

Poziv za učenike za sudjelovanju u programu Erasmus+

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 7

 

Opis projekta i ciljevi:

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU) je krovna strukovna udruga za likovne i multimedijalne umjetnike osnovana 1868. godine i okuplja preko 2000 članova iz cijele Hrvatske. HDLU već treću godinu zaredom provodi projekt UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE koji se u cijelosti financira u okviru EU projekta Erasmus+.

U projektu, HDLU surađuje sa 6 škola iz Hrvatske:

  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb                                                                    
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Pula
  • Škola likovnih umjetnosti, Split
  • Škola za primijenjenu umjetnost u Rijeci
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Zadar

Kroz projekt omogućit će se učenicima tih škola usmjerenja slikarski, grafički ili kiparski dizajner stručno usavršavanje u Litvi (Kaunas) u trajanju od 16 (LT) dana u obliku radnog iskustva sa stranim umjetnikom u njegovom ateljeu (oko 2-3 učenika istovremeno kod 1 mentora) i kulturološkog programa u Kaunasu.

Mobilnost se planira održati:

  • Kaunas 13.3 do 27.3. 2022.

Promjena datuma putovanja je moguća ukoliko je epidemiološka situacija u državi nepovoljna.

 

Zagreb učenici https://forms.gle/rjrXZB9ooj83jLTD8

 

Kako biste se prijavili potrebno je dostavite sljedeće:

- 1. ispunjenu prijavnicu (online upisujete ) - pažljivo upisujte podatke, veliko i malo slovo, brojeve

- 2. umjetničku mapu (5 oglednih radova – svatko iz svoga smjera kiparstva, grafike ili slikarstva)

najkasnije do 23.12.2021.

 

Kako i gdje poslati oglednu umjetničku mapu.

  • umjetničku mapu (5 oglednih radova iz smjera kiparstva, grafike ili slikarstva)
  • poslati na mail jerko.stare2 gmail.com
  • slike moraju biti u formatu jpeg sa sljedećim informacijama(bez dijakritičkih znakova): 
    •  1.numerirane, 2. ime i prezime, 3. razred, 4. odjel

 

Primjer:

Slika 3. Ivan Horvatic 4.c graficki odjel

 

NAPOMENA:

učenici koji nemaju račun - neka slobodno napišu - neki  broj / tekst da se mogu prijaviti ,a u slučaju odabira budu otvorili račun

 

 

 ERASMUS 2021.

 

 

  

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 6                                                                               

HDLU, 2020./2021.   

 

 

  

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 6                                                                               

HDLU, 2020./2021.   

 

 

Erasmus + Project – Münster

If someone told my 14-year-old self ''Marija, you will travel someday'' I would have not believed them. I have dreamt of travelling since I was twelve and the dream finally came true.

Everything started with my application for the Erasmus + project. I had to send five of my best works, and so I did. At first, the idea of actually being chosen seemed funny to me because there are so many great artists in this school that the thought of being in the top 10 felt weird and narcissistic. ‘’Do not expect anything and you will not get disappointed’’ I told myself. After a period of time, I got the mail and in the middle of laughing and crying told my mom on the verge of screaming: ‘’Mom, I’m going to Germany!’’ She was just as proud of me as I was proud of myself.

Ten of us had to wait for weeks and gather all the required documents to be able to embark on an adventure which was, in the beginning, excruciatingly boring, and at some point I wanted to give up because it was so stressful. Luckily, my parents were there to help. When the day finally came, all fears and negative thoughts disappeared like they had never been there in the back of my mind.

As soon as we got on the bus, I saw everyone talking to each other, so I sat alone and minded my business. We were riding for at least fifteen hours, and I hope you will never have to suffer the way my bladder did. When we finally arrived at the hostel at half past eleven, we got our cards and went to get our much needed sleep. For the first two days, everyone was tiptoeing around each other, but there was a moment when we had to meet our mentors and everyone was sitting in a circle. The place we were at was once a factory property and it looked a lot like the Medika squat in Zagreb, but about thirty times bigger, with lots of night clubs, galleries and artist studios. As we were sitting there, I had to break the ice and introduce myself. When I did my not-so-funny introduction speech, it felt like the weight had been lifted off my shoulders. It was then that I met Mihaela Toth, who became my dear friend.

So, what happened next? They paired us up and Matija Popovčić and I had to work together. Our mentor Lisa is a performance artist and we were hoping to work on a joint project. The idea was to experience everyday life of an artist. Sadly, her father died of cancer in the first three days of our stay in Germany and she took a week for herself. Then we met Lena, a fashion design major who in her free time does bookbinding and makes her own sketchbooks! Both Matija and I were excited to do bookbinding because it’s a pretty unusual form of art and craft where you truly have to be focused on what you’re doing. Things like that calm me down so I enjoyed every second of it. We also worked with Marwin, a painter. We were free to work on our own ideas so to get most of my time, I practised. A lot. Just drawing with pencils and quick sketches was enough at first, but I had some money and bought quality art supplies like alcohol markers and linocut paint to work with. It was lots of fun, and that experience reminded me of why I was going to art school in the first place and why I had started my journey in Zagreb as someone from a small village. It gave me time to think about myself while exploring the possibilities and ideas that had accumulated in my head.

Every evening we would go to a different restaurant to eat and, to be honest, German food is great. We tried Italian, German, Asian and Arab cuisine. And I loved every second of it, especially trying Arab manakeesh for the first time. After dinner, or sometimes before if we had enough free time, all of us would come together and go to the old town centre. Münster is well known for its medieval architecture and history. It was built in the 7th or 8th century and was heavily bombarded in World War II. After that, it was rebuilt and restored. One of the most beautiful, breathtaking buildings in Münster is definitely the St. Lamberti church. It’s a masterpiece of Gothic architecture and it got me mesmerised. I had never seen such an old Gothic church up close besides the Zagreb Cathedral, which was built in neo-Gothic style and does not have as many details as original Gothic churches and cathedrals. I also went to the Pablo Picasso Museum of Poster Art, which I absolutely loved.

I was genuinely surprised with German lifestyle. There is the Asee lake in the centre of the town and lots of people go jogging, running, they go for a walk or just spend time in parks with their children or friends. This seemed otherworldly to me because I don’t see that many people exercising or spending time in nature in Croatia. And it is also an eco-friendly town. Everywhere you want to go, you can just hop on a bike to get there. The town is full of bikes and pedestrians. There were times when I was daydreaming of living there because it felt like home. I share the values of those people and that’s the lifestyle I want for myself. The town, and Germany in general, is clean and you can’t see cigarette butts on the floor. And most importantly, the people are nice and seem forward-thinking.

As the journey came to its end, I was full of emotions and wished it lasted a little bit longer. First of all, I had met some amazing people who let me into their lives and taught me invaluable things about life. Lisa was kind to me when we talked about our fathers and growing up, and the pains of losing important people in your life. Marwin gave me a new perspective on life and death and Lena taught me patience. And the ten of us just felt extremely close, maybe because of the beer we would drink at 10 pm after a long day of work. We were exhausted after all that bike riding, but moments of bliss like listening to music and drinking beer together made us feel close as we would talk about every possible topic there was. I think the most important lesson was not drawing, or painting, or bookbinding but just finding out who I am, once again because I had forgotten that as some point. And I also forgot what got me interested in art and design in the first place, which I had to find out as I had been feeling increasingly lost.

In the end, I would like to say that what I took from this experience was not so much the beauty of the city and the art we saw, nor the nature and the Zoo we visited, but the experience of something new that made us all rich and the connections that we made. That’s why people travel; not to see, but to feel and connect.

 

Marija Kočet, 4.C

 

They say time flies when you are having a good time. That’s exactly how I would describe my time spent in Münster. I don't really know where to start and how to describe everything. Actually, I think that's impossible. The first trip outside the country after almost two years. Expectation, tension, insecurity but most of all: happiness. The somewhat uncomfortable atmosphere was soon replaced by a sleepy one. After seventeen hours of travelling in a slightly larger van, I believe all we had in mind was a quick shower and a comfy bed.

After a good rest and a morning coffee, the shyness between us started to subside because, in some way, we already knew each other; whether through social media or from just bumping into each other at school. It is sad, in fact, our current youthful way of "knowing" people. I believe that if there was no Erasmus+, I would not have spoken a single word with any of these people. Now I believe that in them I have found great inspiration and friends for life. It’s amazing how much we’ve learned from each other and how much you can actually learn from your peers, better said; people who share an interest and passion for the same things as you.

Art, that is exactly what took us to the North-West of Germany. Days passed, and we became more and more attached to the city that we inevitably had to leave at some point. I am immensely grateful for this amazing opportunity, for my wonderful mentor, who treated me as if I was her own kid, for the laughter, for the bikes we never parted with, for the inspiration, for the thoughtful conversations in front of the hostel and inside the rooms until late at night. I believe that I have changed forever and that I was not wrong when I decided to take a risk when everything is more than questionable. Therefore, if you are ever offered an opportunity like the one that was offered to us, accept it without hesitation. Trust me, you won’t regret it.

 

Manuela Novak, 4.c

 

My Erasmus+ Experience in Munster

The beginning of September 2021 marked a very new and incredible experience in my life, something that I had never experienced before. I am talking about my 15-hour travel to Germany, where I learned and developed a lot of new skills, knowledge, as well as views on the world and art. All thanks to the Erasmus + programme.

During my time in Munster, the thing that intrigued me the most was the difference between Munster and Zagreb, they’re almost like two separate worlds. Considering that Munster is pretty far away from Zagreb, far up north near the border with the Netherlands, big differences regarding the way of life were to be expected.

The first day we spent there was filled with sightseeing and taking in the beauty of northern European/Dutch architecture. Sculptures and installations scattered everywhere, bicycles and beautiful green parks will always stay in my memory as a unique and totally new experience. This trip also gave me an opportunity to meet new people with the same interests, which allowed us to discuss and share ideas on various artworks, artists, but also on art itself. All in all, I’m very glad that I managed to seize an opportunity like this, which gave me a new much wider outlook and understanding of the world and art.

 

Dora Kiš, 4.c

 

Erasmus + projekt – Münster

Da je netko prišao četrnaestogodišnjoj Mariji i rekao joj: ,,Jednog dana ćeš putovati'' nikada ne bih povjerovala da će se te riječi zapravo ostvariti. San mi je bio putovati od kada sam napunila dvanaest godina se sam sanjarila o mjestima koje bih htjela posjetiti. U svim svojim sanjarijama zamišljala sam vrući Egipat i putovanje avionom do Japana, Budimpeštu okupanu jeseni i talijanska polja lavande. Put me igrom slučaja odveo ni manje ni više – nego u Njemačku.

Jedan od bitnih koraka u svemu ovome bio je sama prijava za razmjenu učenika. Svatko tko se prijavljivao morao je poslati svojih pet najboljih radova. Kako sam brzinski odabrala radove te ih pogledala ''s pola oka'' nisam ni očekivala da ću zapravo biti među 10 izabranih učenika. Kroz smijeh ispunjen s nekoliko suza i na rubu histerično-sretnog vikanja rekla sam mami: ,,Prošla sam!'' Pripremanje za put je uvijek sve samo ne zabavno, većinom zbog kroničnog manjka živaca koje uključuje prikupljanje dokumenata, a s obzirom da nas je pogodila pandemija i cijeli svijet se zatvorio kao što se zatvaraju trgovine na Božić cijeli proces je bio još mrvicu bolniji. Od COVID potvrda do Europskih zdravstvenih iskaznica, na meni je bila obaveza da sve obavim sama što je ujedno postao i osobni izazov. Na konačnici dokumenti su bili prikupljeni, a torbe pune te je zadnji korak bio sjesti u auto i krenuti u nepoznato. U meni se nakupljala neka vrsta pozitivne nervoze, no sve je nekako čarobno isparilo kada se nas desetero našlo pred mini autobusom u šest ujutro. Svi smo bili pospani, nismo se ni stigli razbuditi u svoj strci te je izgledalo kao da se roditelji više vesele što odlazimo nego mi sami. Nekako smo uspjeli nagurati glomazne kofere i torbe u autobus koji je definitivno patio pod svom težinom te je ekspedicija krenula. ,,Jupi Barni i Kremenko!'' rekao bi profesor Seiwerth. Kada smo stigli u hostel u pola dvanaest jedino što je preostalo je strpati se u ne-toliko-udoban krevet prekriven vodonepropusnim šuškavim plahtama te utonuti u san. Prva dva dana svi smo nevino i sramežljivo hodali na jajima jedni oko drugih s obzirom da se nismo poznavali. Sav sram se rasplinuo kada smo se upoznali s našim mentorima tj. umjetnicima koji su nas vodili kroz program. Ideja je bila iskusiti svakodnevni život umjetnika. Tako smo se našli na mjestu bivšeg tvorničkog pogona s nekoliko građevina od kojih je većina bila preuređena u noćne klubove, studije za umjetnike i galerije. Mjesto je bilo kompletno ukrašeno grafitima i odličnim muralima umjetnika s njemačke ulične scene što me oduševilo jer odiše posebnim mirisom bunta. Svi smo sjedili u krugu napravljenom od plastičnih stolica i predstavljali se jedni drugima, a čast da probijem led je pala na mene. Svatko je dobio svojeg mentora te je rad službeno krenuo. Moj školski kolega Matija (godinu stariji od mene i iznimno talentiran kipar) i ja koji smo igrom slučaja završili u istoj grupi te za mentora dobili Lisu. Lisa je performativna umjetnica te smo zajedno radili na jednom filmu koji na žalost nije zaživio jer je unutar tri dana od našeg dolaska njezin otac preminuo od raka. U tim tužnim okolnostima Lisa je uzela tjedan dana za sebe te smo Matija i ja radili s Lenom i Marwinom. Marwin je akademski slikar te su me njegovi radovi oduševili s obzirom da imaju psihološku poveznicu. Lena je diplomirana modna dizajnerica koja se u slobodno vrijeme bavi uvezivanjem knjiga.  Matija i ja smo bili oduševljeni kada smo čuli da ćemo uvezivati vlastite blokove za crtanje. Dok smo nekoliko dana s Lenom vlastoručno uvezivali papire, Marwin nas je pustio da radimo što nas je volja, što mi je dopustilo da uzmem vremena da stvarno vježbam na stvarima u kojima ne briljiram. To vrijeme sam također iskoristila i za pisanje te sam za vrijeme boravka u Njemačkoj napisala dvije pjesme.

Nakon što bi bili gotovi s radom ostatak dana bi bio namijenjen istraživanju grada ili razgledavanju muzeja i galerija. Münster je predivan grad sa srednjovjekovnom starom jezgrom koja je bila obnovljena i restaurirana nakon Drugog svjetskog rata. Ističe se svojim mnogobrojnim crkvama od kojih je meni osobno najupečatljivija bila Crkva svetog Lamberta u stilu gotike. Grad je pun kafića i restorana te je pravi užitak bio isprobati sve vrste kuhinja koje se nude, od Talijanske, Njemačke, Azijske pa sve do Arapske kuhinje i slasnog manakeesh muhammare, što je u suštini slatko kisela pizza sa crvenom paprikom. Iako smo posjetili mnoga mjesta, najdraži mi je bio Muzej plakatne umjetnosti u kojemu su izloženi plakati poznatih umjetnika od kojih je jedan i sam Picasso – kralj kubizma. Münster ima poseban duh te sam se po prvi put nakon dugo vremena osjećala kao da je to mjesto gdje pripadam te je stil življenja potpuno drugačiji nego u Hrvatskoj. Problem s ljudima kao ja je što stalno tražimo nešto novo, a s obzirom da u Zagrebu stanujem već četiri godine mogu reći da sam ga upoznala dovoljno dobro da mogu reći da mi je dosadio. S druge strane Münsterska kultura življenja je usredotočena na zdrav život, provođenje vremena u prirodi i kretanje što odgovara mojim osobnim vrijednostima. Grad ima svoje malo jezero na kojemu se održavaju utrke jedrilica, te također ima traku za trčanje. Svako jutro se desetci ljudi okupljaju i idu rekreirati. Roditelji uživaju u šetnjama s djecom, a mladi uživaju u prirodi i dobrom društvu prijatelja te je također studentsko žarište. Bicikli nisu nikakva novost te vjerujem da grad ima više bicikala nego auta koji su vrlo rijetki te im prednost oduzimaju dvokotačni prijatelji. Bilo je lijepo gledati grad kako vrvi ljudima i žamorom, ali vjerujem da sam to samo ja. Dok neke preplavljuje užas na sam spomen gužve, ja uživam u energiji koju ona daje. Volim gomile ljudi i volim kretanje te sam se na trenutke zamišljala kako ću se jednoga dana možda vratiti, ali za stalno.

Možda su najvrijednije lekcije iz cijelog ovog iskustva bile one nezapisane, koje su samo neka daleka sjećanja u mojoj podsvijesti. Ni jedan crtež ili savršena studija ne može zamijeniti razgovor koji sam imala s Lisom o našim očevima i boli koja dolazi s gubljenjem osoba koje volimo. Marwin mi je kroz objašnjavanje svojih radova dao novu perspektivu na život i smrt te što znači dom, i to zureći u svoje novonastalo djelo. Lena me naučila strpljenju i usredotočenosti na detalje. Navečer bi se okupila ekipa te bi svi zajedno slušali glazbu uz pivo i neke mutne, nezapamćene razgovore. Znam da su bili zabavni.

Dok neki dolaze na razmjene učenika da zabiju glavu u knjigu, ja sam zabila glavu u međuljudske odnose i postala dio nečijeg života, bar na kratko, kao što su i oni postali dio mog. Tako sam na povratku kući pozdravila novostečenu prijateljicu koja se iskrcala i Gracu, a ja sam gledajući kroz prozor utonula u misli.

 

Marija Kočet, 4.C

 

Kažu da vrijeme leti kada ti je lijepo. Upravo tako ja bih opisala svoje vrijeme provedeno u Münsteru. Ne znam zapravo od kuda krenuti i kako sve smisleno opisati. Mislim da je to zapravo i nemoguće. Prvo putovanje van granica zemlje nakon skoro dvije godine. Isčekivanje, napetost, neznanje ali najviše od svega sreća. Pomalo početno neugodnu atmosferu zamjenila je ona pospana. Nakon sedamnaest sati putovanja malo većim kombijem vjerujem da nam je svima na pameti bio sam tuš i krevet. Nakon dobrog odmora, šetnje i jutarnje kave sramežljivost među nama počela je popuštati jer zapravo, svi se mi na neki način poznajemo. Bilo to putem društvenih mreža ili neprekidnog sretanja u školi. Žalosno je to zapravo, taj naš današnji mladenački način „poznavanja“ ljudi. Vjerujem kako s niti jednom od tih osoba s kojima sam putovala, da nije bilo erasmusa, nebih progovorila niti jednu jedinu riječ. Sada vjerujem da sam upravo u tim ljudima našla veliku inspraciju i prijatelje za cijeli život. Nevjerojatno je koliko smo učili jedni od drugih i koliko zapravo možeš naučiti od svojih vršnjaka, bolje rečeno; ljudi koji djele zanimanje i strast za iste stvari kao i ti. Umjetnost, upravo nas je ona odvela tamo na sjeverozapad Njemačke. Dani su prolazili, a mi smo se sve više vezali za grad koji smo neizbježno, kad tad morali napustit. Neizmjerno sam zahvala na prilici koja mi se pružila, na mojoj predivnoj mentorici, koja se prema meni odnosila kao prema vlastitom djetetu, na smijehu, na biciklima od kojih se nismo odvajali, na inspiraciji, na dubokoumnim razgovorima pred hostelom i u sobama do kasno u noć. Vjerujem kako sam se zauvijek promijenjena i da nisam pogriješila kada sam odlučila riskirati u vremenima kada je sve i više nego upitno. Zato, ako vam se ikada ponudi prilika kao što se ponudila nama, objeručke ju prihvatite. Vjerujte mi, nećete pogriješiti.

 

Manuela Novak, 4.c

 

Moje Erasmus+ iskustvo u Munsteru

Početak rujna 2021. godine obilježio je jedno jako novo i nevjerojatno iskustvo u mom životu, nešto što do sada nisam nikada doživjela. Riječ je, naime, o mom 15-osatnom putovanju u Njemačku zahvaljujući Erasmus+ programu gdje sam naučila i stekla mnogo novih vještina i pogleda na svijet i umjetnost. Nešto što me se najviše dojmilo je zapravo bila razlika u kulturi toga grada i Zagreba, poput dva različita svijeta. S obzirom da je Munster ipak daleko od nas sjeverno, blizu granice s Nizozemskom velike razlike u samom načinu života su se mogle i očekivati. Već prvi dan koji smo proveli u tom gradu bio je pun razgledavanja i upijanja ljepote sjeverno europske/nizozemske arhitekture. Posvuda raštrkane skulpture, instalacije, jureći bicikli po ulicama i zeleni parkovi zauvijek će mi ostati u sjećanju kao jedno jedinstveno i novo iskustvo. To putovanje mi je također pružilo priliku da upoznam nove ljude s istim interesima što nam je svima pružilo mogućnost međusobnog raspravljanja i dijeljenja ideja o umjetničkim djelima, umjetnicima ali i umjetnosti kao takvoj. Sve u svemu, jako mi je drago što sam uspjela uhvatiti i iskoristiti tu priliku koja mi je pružila daljnje shvaćanje svijeta i umjetnosti iz nove, šire perspektive.

                        

 

Dora Kiš, 4.c

 

  

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 6                                                                               

HDLU, 2020./2021.   

 

 

Lista učenika za sudjelovanju u programu Erasmus+

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 6

Prvih 10 učenika ide na razmjenu (ako ona bude) na jesen ,             3 zamjene se pripremaju zajedno s njima u slučaju potrebe.

 

  

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 6                                                                               

HDLU, 2020./2021.   

 

 

Rezultati za profesore za sudjelovanju u programu Erasmus+

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 6

 

  

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 6                                                                               

HDLU, 2020./2021.   

 

 

Poziv za učenike za sudjelovanju u programu Erasmus+

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 6

 

Opis projekta i ciljevi:

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU) je krovna strukovna udruga za likovne i multimedijalne umjetnike osnovana 1868. godine i okuplja preko 2000 članova iz cijele Hrvatske. HDLU već treću godinu zaredom provodi projekt UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE koji se u cijelosti financira u okviru EU projekta Erasmus+.

U projektu, HDLU surađuje sa 5 škola iz Hrvatske:

  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb                                                                    
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Pula
  • Škola likovnih umjetnosti, Split
  • Škola za primijenjenu umjetnost u Rijeci

Kroz projekt omogućit će se učenicima tih škola usmjerenja slikarski, grafički ili kiparski dizajner stručno usavršavanje u Njemačkoj (Muensteru) u trajanju od 16 (DE) dana u obliku radnog iskustva sa stranim umjetnikom u njegovom ateljeu (oko 2 učenika istovremeno kod 1 mentora) i kulturološkog programa u Muensteru. Mobilnost se planira odviti kad to dopušte epidemiološke mjere u Hrvatskoj i zemljama primateljicama. Prvi mogući termin biti će tijekom travnja 2021., a ako to neće biti moguće onda će sljedeći mogući termin biti rujan 2021. O svim terminima ćete biti pravovremeno obaviješteni.

Svrha projekta je dodatno usavršiti stečena znanja učenika te ih pripremiti za tržište rada. Cilj je učenike učiniti konkurentnijima pri upisu na fakultet i/ili pri budućem zaposlenju u struci. Također, kroz projekt učenicima se želi ponuditi mogućnost iskustva rada u inozemstvu, usavršavanje stručnog stranog jezika te upoznavanje novih kultura. Iskustvo predstavlja i doprinos osamostaljenju i razvoju snalažljivosti učenika u novim situacijama.

 

  

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 6                                                                               

HDLU, 2020./2021.   

 

Poziv za nastavnike za sudjelovanju u programu Erasmus+

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 6

 

Opis projekta i ciljevi:

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU) je krovna strukovna udruga za likovne i multimedijalne umjetnike osnovana 1868. godine i okuplja preko 1.800 članova iz cijele Hrvatske. HDLU već treću godinu zaredom provodi projekt UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE koji se u cijelosti financira u okviru EU projekta Erasmus+.

U projektu, HDLU surađuje sa 5 škola iz Hrvatske:

  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb                                                                    
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Pula
  • Škola likovnih umjetnosti, Split
  • Škola za primijenjenu umjetnost u Rijeci

Projekt će također omogućiti usavršavanje 5 nastavnika (po 1 iz svake škole) iz područja slikarskih, kiparskih ili grafičkih tehnika (uključujući i nastavnike crtanja i slikanja te modeliranja u 1. razredu) kroz 4-dnevno stručno usavršavanje na srednjoj umjetničkoj školi Ortweinschule u Grazu. Pored povećanja kompetencija u tehnikama i stilovima, nastavnici će dobiti dragocjeno iskustvo kroz promatranje rada profesora.

 

  

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 6                                                                               

HDLU, 2020./2021.   

 

Poziv za nastavnike – osobe u pratnji za sudjelovanju u programu Erasmus+

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 6

 

 

Opis projekta i ciljevi:

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU) je krovna strukovna udruga za likovne i multimedijalne umjetnike osnovana 1868. godine i okuplja preko 2000 članova iz cijele Hrvatske. HDLU već treću godinu zaredom provodi projekt UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE koji se u cijelosti financira u okviru EU projekta Erasmus+.

U projektu, HDLU surađuje sa 5 škola iz Hrvatske:

  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb                                                                    
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Pula
  • Škola likovnih umjetnosti, Split
  • Škola za primijenjenu umjetnost u Rijeci

Kroz projekt omogućit će se učenicima tih škola usmjerenja slikarski, grafički ili kiparski dizajner stručno usavršavanje u Njemačkoj (Muensteru) u trajanju od 16 (DE) dana u obliku radnog iskustva sa stranim umjetnikom u njegovom ateljeu (oko 2 učenika istovremeno kod 1 mentora) i kulturološkog programa u Muensteru. Mobilnost se planira odviti kad to dopušte epidemiološke mjere u Hrvatskoj i zemljama primateljicama. Prvi mogući termin biti će tijekom travnja 2021., a ako to neće biti moguće onda će sljedeći mogući termin biti rujan 2021. O svim terminima ćete biti pravovremeno obaviješteni.

Svrha projekta je dodatno usavršiti stečena znanja učenika te ih pripremiti za tržište rada. Cilj je učenike učiniti konkurentnijima pri upisu na fakultet i/ili pri budućem zaposlenju u struci. Također, kroz projekt učenicima se želi ponuditi mogućnost iskustva rada u inozemstvu, usavršavanje stručnog stranog jezika te upoznavanje novih kultura. Iskustvo predstavlja i doprinos osamostaljenju i razvoju snalažljivosti učenika u novim situacijama.

 

 

Prijavnice za NASTAVNIKE:

Zagreb: https://forms.gle/Bu2oBpkQQ1WCzCTh7

 

 

 

EU PROJEKT                                                                                              

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 5                                 

HDLU, 2020./2021.

 

Škola primijenjene umjetnosti i dizajna

Zagreb, 2020.

Odbori za Erasmus+ 6

 

 

EU PROJEKT                                            

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 5                                                                               

HDLU, 2019./2020.

 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 5

  • Dojmovi učenika sa puta u Kaunas Erasmus+5

 

◙ Moje iskustvo u Kaunasu je bilo vrlo obogaćujuće na kreativnoj i emocionalnoj bazi. Naučila sam mnogo o povijesti Litve i njihovom načinu života koji mi je vrlo dojmljiv. Kaunas je predivan grad, poticao mi je inspiraciju na svakom uglu. I rad s mentorom je bio duhovno oslobađajući i mogla sam se prepustiti te otvoriti nove, kreativne vidike. Zbližila sam se s ljudima iz škole i profesoricom pa smo na tih tjedan dana postali mala obitelj. Najviše mi se u Kaunasu dojmio izgled grada jer je prepun vrlo zanimljive ulične umjetnosti i sve je bilo dovoljno blizu, uključujući prostor gdje smo razvijali svoju kreativnost i rad.

Kristina Jozić,4.e

 

◙ Putovanje u Litvu putem Erasmusa mi je bilo dosad najbolje proživljeno iskustvo. Zadovoljna sam što je za mobilnost bila odabrana baš Litva jer o njoj nisam puno znala niti sam imala ideju što me očekuje. Nadmašila je sva moja očekivanja,a Kaunas me kao predivan povijesni grad s puno umjetničkih atrakcija ostavio bez teksta. Voditelji su bili jako pristupačni, mentor nam je pružio sve što nam je bilo potrebno, a atmosfera u ateljeu je bila ugodna i radna. Smještaj je bio savršen za ovakvu vrstu umjetničke razmjene i potpuno u duhu starog grada. Sviđa mi se što smo uvijek dobili autohtona litvanska jela i time bolje osjetili njihovu kulturu. Žao mi je što smo se zbog pojave korona virusa morali vratiti ranije i nismo uspjeli odraditi sve što smo po planu i programu trebali. Voditelji i profesorica Meglić su odlično postupili u toj neočekivanoj situaciji i stvarno mi je drago što je ona bila s nama u pratnji i učinila cijelo iskustvo još boljim. Ovaj projekt mi je potpuno promijenio mišljenje o mogućem školovanju izvan Hrvatske koje me prije nije zanimalo i zainteresiralo me za daljnje programe u sklopu Erasmusa. Svima bih preporučila da sudjeluju u ovakvom projektu jer se steknu lijepa iskustva,vještine i nova poznanstva za cijeli život.

Lara Kraš 4.b

 

◙ Erasmus je odlično iskustvo te bi ga definitivno ponovio. Smještaj je bio odličan jer je dosta blizu svemu što nam je bilo potrebno. Nalazio se u starom dijelu grada koji je zanimljiv te ima dosta toga za razgledavanje. Kaunas je dosta miran grad i nema puno ljudi što je poslužilo kao određen odmor od užurbanosti koju imamo u Zagrebu. Mentor nam je ustupio svoj prostor te pokazao svoj način rada. Dobili smo slobodu u stvaranju koju baš i nemamo u školi, a materijala nije nedostajalo što je isto pohvalno. Nažalost, nismo imali završnu izložbu te nismo stigli dovršiti sve radove jer smo bili prisiljeni napustiti Litvu zbog korone, no sve u svemu bilo je to jedno odlično iskustvo koje mi je približilo život u drugoj zemlji (Litvi) te omogućilo rad s drugim ljudima, a dobro je došlo kao i vježba za korištenje drugog jezika u struci, ali i općenito.

 Sven Laušić 4.E

 

◙ Da moram ukratko objasniti o odlasku i boravku u Litvi, moja sintagma bi glasila "laganini napeto".  Polazak nije bio prerano ujutro, na svu sreću, ali bio je dovoljno rano da jedva stignem u dogovoreno vrijeme, naravno, s polupraznim koferom. Put do Litve, dok smo sjedili u avionu, je bio ugodan (izuzev Lare, ona se baš stisla), ali dosadan zbog silnih čekanja po aerodromima koji ne pružaju puno više zabave od pušenja u malim, staklenim, pretrpanim sobicama i kave duplo skuplje od one u Kavkazu. Ne zvuči baš poželjno. Izdvojila bih tren u kojem sam pročitala facebook status naše ministrice s preporukom da se ne ide na školska putovanja, objavljen taj dan, a mi smo tad već bili u Poljskoj. Kao vrhunac zanimljivosti tog dana bila je situacija s koronom  koja će ubrzo izmaknuti našoj kontroli. Sve se te izvanredne i neočekivane situacije daju preživjeti kad se ide s dobrom ekipom. 

Po dolasku smo se odmah 'skompali' s voditeljem programa, bar ja mislim da je to bila njegova uloga. Nagurali smo se u dva auta i nekako stigli do smještaja koji je imao baš sve što je potrebno. Organizacija našeg boravka bila je relativno ispunjena, što mi se svidjelo jer je ostavljalo prostora za vlastite porive. Izleti su bili zanimljivi i poučni, a vodič jako simpatičan. Grad je predivan, a mentalitet sličan našem tako da s ljudima nisam ostala iznenađena ni u jednom trenu, svi su bili pristupačni. Imali smo puno slobodnog vremena i, kako smo bili u centru starog grada, dovoljno interesa proučiti ga. Većinom je slobodna volja bila prekinuta tek obrocima koji su bili svaki dan u isto vrijeme. Onih dana kada nismo radili s mentorima, svima se činilo da samo jedemo i spavamo jer su obroci bili zasitni i tražili su odmor. Mentori su bili simpatični, ali nisu mogli provesti program do kraja zbog našeg preranog odlaska, a imali su i manjih poteškoća s engleski jer im nije omiljeni jezik. Nismo stigli dovršiti mnogo radova zbog okolnosti koje su nas potjerale nazad (korona virus). Vrijeme je bilo zimsko, na tren je sijalo sunce, na tren padao snijeg. Uglavnom smo se smrzavali. Poluprazan kofer vratio se pretrpan zbog seconhand dućana koji su povoljni i puni dobrih stvari. Početno uzbuđenje pomiješalo se na kraju s neizvjesnošću jer se naš boravak u Litvi poklopio s početnim valovima mjera protiv korone. Povratak je bio prava, organizirana avantura jer smo u vrijeme početka karantene u Hrvatskoj bili u stranoj zemlji, ali  sve smo preživjeli, s dobrom ekipom je sve izvedivo.

Ništa ne bih mijenjala i sve bih ponovila, bilo je stvarno dobro. Posebno hvala na ovom iskustvu, osim onima koji su ga omogućili, profesorici Meglić bez koje ne bi bilo isto, i sobi broj 11 u koju brojimo i Svena.

P. S. Pušači ponesite debele čarape. 

 

Ana Markovic 4.B

 

 

 

 

 

Ovo iskustvo je zaista bilo drugačije. Smještaj je bio ugodan i topao, šetnice u gradu su bile dugačke, uz rijeku i vrlo lijepo uređene. Mentori su bili jako dragi i uvijek su nam pomagali ako bismo imali nekakva pitanja ili smo trebali neki posebni materijal. Svi koji su bili zaduženi za nas bili su jako dragi i puni razumijevanja, a pomoglo je i to što su vrlo dobro pričali i razumjeli engleski. Mnogo sam naučila o litvanskoj prošlosti i o njezinoj kulturi. Zahvalna sam što sam imala mogućnost odlaska na ovu razmjenu i nadam se da ću u budućnosti imati mogućnost opet ići u Kaunas jer je zaista bilo prekrasno.

- Anja Kundić , 4.C

 

Monika Meglić, prof. , voditeljica putovanja

Projekt Erasmus+ Umjetnici za umjetničko obrazovanje 5 iz Zagreba u Kaunas, Litvu je započeo 6. ožujka 2020. godine. Isti dan smo preko Varšave sletjeli u Vilnius u Litvu i autobusom krenuli do Kaunasa. Bili smo smješteni u starom dijelu samostana koji se koristi kao smještaj za različite sudionike konferencija i restauratorskih radnika koji obnavljaju samostan i crkvu Sv. Jurja na koju se nastavlja samostan. Prvi dan smo proveli s vodičem u razgledavanju starog grada Kaunasa. Kada je krenuo radni tjedan, učenici su se grupirali između dva mentora i u ugodnoj atmosferi u njihovim ateljeima provodili većinu dana slikajući svoje radove. Posjetili smo Muzej vraga, novi dio Kaunasa kroz koji nas je ponovno proveo vodič i pokazao lijepi pregled Street Art scene u Kaunasu. Pred kraj tjedna smo saznali da je Poljska zatvorila granice zbog širenja koronavirusa, te da se više ne možemo vratiti kući istim putem. Tu počinje dvodnevna ludnica oko traženja novih avionskih karata, kraćenje trajanja projekta na deset dana od predviđenih šesnaest, te povratka kući zadnjim avionom preko Beča. Dobar dio putovanja i projekta je obilježio upravo taj put natrag u Zagreb, pa mi je drago da smo prije toga proveli tjedan dana neometano kako je trebalo biti po programu. Mislim da su učenici naučili neke stvari koje nisu bile među planiranim aktivnostima, ali su svakako doprinijele njihovom izrastanju u odrasle osobe.

 

 

Putovanje je proteklo dobro, posebice rad u ateljeu s mentorom. Imala sam slobodu koju nisam baš imala u školi na struci. Mogli smo raditi što god smo htjeli, bitno da smo radili. Naravno, zbog situacije koja je, jedan rad koji sam započela nisam stigla dovršiti zbog čega mi je žao. Smještaj i hrana su bili super, imali smo uglavnom svoj mir i slobodu isplanirati dan onako kako smo mi to htjeli (naravno u suglasnosti s prof. Meglić). Grad je predivan, a zbog korone je bio i prazan, što je za mene bila osvježavajuća promjena jer kod nas je uvijek kaos zbog previše ljudi i tramvaja. Drago mi je da sam sudjelovala na projektu jer sam uspjela isprobati neke slikarske tehnike koje, do sada, nisam i mislim da sam naučila nešto novo u ograničenome vremenu.           Laura Beloglavec 4.c
 

I would describe my Kaunas experience as enriching, both on creative and emotional bases. I have learned a lot about the Lithuanian history and their lifestyle, and I found both very impressive. Kaunas is a beautiful city that tickled my imagination every step of the way. Working with the mentor I was assigned there proved to be spiritually liberating and I was able to allow him to lead me on the path of opening up new, creative perspectives. I grew more attached to the people from my school and my teacher, and we became a small family during that week. What impressed me the most was the abundance of very interesting street art all over Kaunas, as well as the fact that everything was close enough, including the space where we developed our creativity and work.

Kristina Jozić, 4.e

 

Our excursion to Lithuania via Erasmus was the best experience I've had so far. I am glad that Lithuania was chosen for the mobility project, because I did not know much about it, nor did I know what awaited me there. It exceeded all my expectations, and Kaunas, a beautiful historical city with many artistic attractions, left me speechless. Our trip leaders were very approachable, the mentor provided us with everything we needed, and the atmosphere in the studio promoted a very warm, working environment. The accommodation was perfect for this kind of artistic exchange, providing us with the taste and atmosphere of the old city. I like the fact that we were constantly served traditional Lithuanian dishes, which gave us a better understanding of their culture. I'm sad we had to go back earlier due to the outbreak of the coronavirus and that we were not able to do everything that was planned. Our trip leaders and our teacher, Miss Meglić, did a great job in this unexpected situation, and I'm really glad that she was with us, making the whole experience even better. This project has completely changed my mind about the possibility of studying abroad, which is something I was not interested in before, and it sparked a lot of interest in the future Erasmus programs. I would recommend anyone to take part in a project like this, because it provides beautiful, lifelong experiences, skills and new acquaintances.

Lara Kraš, 4.b 

 

Erasmus was a great experience and I would definitely repeat it. The accommodation was great as we were put up quite close to everything we needed. We stayed in the old part of the city, which was interesting as there was plenty to see. Kaunas is a rather peaceful and not densely populated city, which served as a welcome break from all the rush we experience on daily basis in Zagreb. The mentor was hospitable, providing a working area at his studio, and showing us his way of working. We were given creative freedom that we don't really have at school and we had an abundance of materials at our disposal, which was praiseworthy. Unfortunately, we did not get to have the final exhibition, and we did not manage to finish all the artwork, since we were forced to leave Lithuania. However, overall, this was a great experience, bringing me closer to living in another country (Lithuania), enabling me to work with other people, and coming in handy as an opportunity to practice a foreign language generally, and more specifically, in my profession.

Sven Laušić 4.E

If I had to sum up our trip and stay at Lithuania in a few words, I would say it was pretty intense. Luckily, the departure time wasn't set too early in the morning, but it was early enough for me to arrive in the nick of time, with a half-empty suitcase. The plane trip to Lithuania was enjoyable, apart from Lara who was quite scared and sitting next to me, but at the same time, it was also annoying due to excessive waiting times during layovers at airports, where my only entertainment was smoking in small, glass boots packed with people, and having overpriced coffee. It wasn’t great fun, but I still somewhat enjoyed it, because I was in good company.
Upon arrival, we were introduced to the program manager. Well, at least I think that was his role. We crammed into two cars and somehow reached our accommodation, which had just about everything we needed. The organization of our stay there was great, but not strict, which I really liked because it left room for my own impulses. The short, daily trips were interesting and instructive and the guide was very nice. The city is beautiful indeed, and the mentality of the people is similar to ours, so people and their actions did not surprise me at any time. We had a lot of free time but, since we were in the old city core, there was plenty to do. The only thing that had a more strict time framework were the meals, which were served at the same time daily. On the days when we did not work with the mentors, everyone seemed to just eat and sleep, because the meals were substantial, forcing us to rest afterwards. Our mentors were likable, even though they could not complete the program because of our early departure. We were not able to finish much work due to circumstances that forced us to go back home. The weather was cold; one moment we would have sunshine, and at the next, we had snow falling, so we were freezing all the time. The half-empty suitcase came back cluttered with items from secondhand stores that had reasonable prices and were abundant with good stuff. Since our stay coincided with the introduction of coronavirus related restrictions, our excitement was mixed with uncertainty, which resulted in the ultimate impression of suspense, even though this tense feeling was on hold most of the time. The return was completely improvised, turning into a real adventure. However, one can handle anything in good company.
I wouldn't change anything, and I would do it all over again. It was really nice. Huge thanks to everyone who made all of this possible, but especially to our teacher and trip leader, Miss Meglić. Things wouldn’t have been the same without her. Also, a shout out to room 11, Sven included.
P.S. Smokers, bring thick socks.

Ana Marković 4.B

 

 

This experience was really something different. The accommodation was nice and warm, the pathways were long, lying along the river and they were beautifully decorated. The mentors were very nice and whenever we had any questions or needed some special material for our work, they would help us. Everyone in charge of us was really kind and understanding. They also spoke English very well so it wasn't hard to communicate. I learned a lot about Lithuanian past and culture. I'm really thankful for this opportunity to go to Lithuania and I hope that in the future I will have the chance to go to Kaunas again because the experience was really wonderful. - Anja Kundić , 4.C

 

 

Monika Meglić , professor.

Erasmus + Art Education Artists 5 started on March 6, 2020. We traveled from Zagreb to Warsaw and from there we landed in Vilnius, Lithuania, from where we took a bus to Kaunas. We were housed in the old part of the monastery which is used as accommodation for various participants in conferences and restoration workers who are renovating the monastery and the nearby church of St. George. We spent the first day with a guide on a tour of the old town of Kaunas. As the work week began, students clustered between two mentors and spent most of the day painting their works in a comfortable atmosphere in their studios. We visited the Devil Museum and the new part of Kaunas through which a guide, once again, took us and showed us a nice overview of the Street Art scene in Kaunas. Towards the end of the week, we learned that the Republic of Poland had closed its borders due to the spread of coronavirus. It was impossible to return home the same way. This is where the two-day chaos begins, featuring the search for new airline tickets, shortening the mobility to ten days from the scheduled 16, and returning home by literally the last plane via Vienna. The mobility was strongly marked by this trip back to Zagreb, so I'm glad that before that we had spent that one week as undisturbed as it should have been according to the program. I think the students have learned some things that were not among the planned activities but have certainly contributed to their passage to adulthood.

 


 

All in all, I’d say everything went smoothly (besides the obvious). We were working with our mentor in his studio, which is an experience of its own, really. I had this type of freedom I didn’t really get at school and for that I’m quite happy I got this opportunity to see and learn something new, which I did. Of course, due to the situation, I didn’t have time to finish a piece of work I had started, which I was sorry about. The monastery we stayed in was strangely big and quite comfortable. The food was also great. We had our own peace and quiet as well as the freedom to plan the rest of our day according to how we felt/wanted. (Of course, it was all arranged with our teacher Ms Meglić)
The city was beautiful and because of coronavirus there weren’t that many people around, which I quite appreciated - for a change from our own hectic environment in Zagreb. I’m glad I ended up going there because I really got to experience something new, even in this shortened period of time, not only with painting, but also with the rest of my friends that were there. We have certainly bonded over this experience and I hope this project continues.

Laura Beloglavec , 4.c

 

 

 

 

 

 

 

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 5

HDLU, 2019./2020.

 

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 5

HDLU, 2019./2020.

 

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 5

HDLU, 2019./2020.

 

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 5

HDLU, 2019./2020.

 

 

Poziv za učenike za sudjelovanju u programu Erasmus+

 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 5

 

Opis projekta i ciljevi:

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU) je krovna strukovna udruga za likovne i multimedijalne umjetnike osnovana 1868. godine i okuplja preko 1.800 članova iz cijele Hrvatske. HDLU već treću godinu zaredom provodi projekt UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE koji se u cijelosti financira u okviru EU projekta Erasmus+.

U projektu, HDLU surađuje sa 5 škola iz Hrvatske:

Kroz projekt omogućit će se učenicima tih škola usmjerenja slikarski ili kiparski dizajner stručno usavršavanje u Litvi (Kaunas) u trajanju 14/16 dana u obliku radnog iskustva sa stranim umjetnikom u njegovom ateljeu (oko 2 učenika istovremeno kod 1 mentora) i kulturološkog programa u Kaunasu. Mobilnost se planira odviti u terminu 3.mjesec 2020.

Svrha projekta je dodatno usavršiti stečena znanja učenika te ih pripremiti za tržište rada. Cilj je učenike učiniti konkurentnijima pri upisu na fakultet i/ili pri budućem zaposlenju u struci. Također, kroz projekt učenicima se želi ponuditi mogućnost iskustva rada u inozemstvu, usavršavanje stručnog stranog jezika te upoznavanje novih kultura. Iskustvo predstavlja i doprinos osamostaljenju i razvoju snalažljivosti učenika u novim situacijama.

 

 

EU PROJEKT                                                 

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 5

HDLU, 2019./2020.

 

Poziv za nastavnike – osobe u pratnji za sudjelovanju u programu Erasmus+

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 5

 

Opis projekta i ciljevi:

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU) je krovna strukovna udruga za likovne i multimedijalne umjetnike osnovana 1868. godine i okuplja preko 1.800 članova iz cijele Hrvatske. HDLU već treću godinu zaredom provodi projekt UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE koji se u cijelosti financira u okviru EU projekta Erasmus+.

U projektu, HDLU surađuje sa 5 škola iz Hrvatske:

Kroz projekt omogućit će se učenicima tih škola usmjerenja slikarski, kiparski ili grafički dizajner stručno usavršavanje u Litvi (Kaunas) u trajanju 14/16 dana u obliku radnog iskustva sa stranim umjetnikom u njegovom ateljeu (oko 2 učenika istovremeno kod 1 mentora) i kulturološkog programa u Kaunasu. Mobilnost se planira odviti u terminu u 3.mjesec 2020.

 

EU PROJEKT   

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 5      

HDLU, 2019./2020.

 

 

Poziv za nastavnike za sudjelovanju u programu Erasmus+

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 5

 

Opis projekta i ciljevi:

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika (HDLU) je krovna strukovna udruga za likovne i multimedijalne umjetnike osnovana 1868. godine i okuplja preko 1.800 članova iz cijele Hrvatske. HDLU već treću godinu zaredom provodi projekt UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE koji se u cijelosti financira u okviru EU projekta Erasmus+.

U projektu, HDLU surađuje sa 5 škola iz Hrvatske:

  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb                                                                    
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna Osijek
  • Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Pula
  • Škola likovnih umjetnosti, Split
  • Škola za primijenjenu umjetnost u Rijeci

Projekt će također omogućiti usavršavanje 10 nastavnika (po 2 iz svake škole) iz područja slikarskih/kiparskih/grafičkih tehnika kao i crtanja i slikanja te plastičnog oblikovanja         kroz 2-dnevno stručno usavršavanje na Kunstakademie Bad Reichenhall/Art Academy Bad Reichenhall (https://www.kunstakademie-reichenhall.de/). Pored povećanja kompetencija u tehnikama i stilovima, nastavnici će dobiti dragocjeno iskustvo kroz promatranje rada profesora sa studentima s ciljem ranog prepoznavanja i upravljanja talentima.

 

 

 

EU PROJEKT                                                                                              

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 5                                 

HDLU, 2019./2020.

 

Škola primijenjene umjetnosti i dizajna

Zagreb, 2019.

Odbori za Erasmus+ 5

 

EU PROJEKT                                                                                              

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 4                                  

HDLU, 2018./2019.

Erasmus+ 4  Ljubljana - profesori

 

Erasmus+ 4, radni program, 20. - 23. 3. 2019. profesori ŠPUD Zagreb

 

Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Ljubljana

Prvi smo dan boravka u Ljubljani doputovali navečer, smjestili se u hotel i s ostalim se polaznicima upoznali u obližnjem restoranu. Ujutro smo poslije doručka prošetali do ALUO. Ljubljana nas je odmah osvojila svojom atmosferom i čistoćom ulica. Na Akademiji nas je dočekala dekanica, Lucija Močnik Ramovš koja nas je upoznala s poviješću, tradicijom, ustrojem i načinom djelovanja te misijom i vizijom Akademije. Za prezentaciju teorijskog dijela upoznavanja s ALUO bila je zadužena Nadja Zgonik. U popodnevnom smo se dijelu programa upoznali s kiparom Alenom Ožboltom te njegovim kolegama Počivavšek, Frlic, Smrekar. Bilo je zanimljivo razgledati kiparski odjel Akademije, upoznati se s načinom rada kolega i studenata. Posebno je zanimljivo bilo u kabinetu kiparske tehnologije gdje smo se upoznali s različitim materijalima i načinima njihova korištenja. Dojmila nas je i prezentacija studentice u klasi prof. Maje Smrekar koja nam je predstavila svoj rad u obliku prsluka/oklopa, kao simbola ljudske kože. S prof. Ožboltom smo puno razgovarali o posebnostima rada studenata te metodologiji rada mentora tijekom svih godina studija. Poslije ručka, u popodnevnim nas je satima kroz Modernu galeriju provela Petra Grafenauer. Treći su nas dan boravka u Ljubljani na Akademiji dočekali Ksenija Čerče i Bojan Gorenec i predstavili nam rad Akademije na odjelu slikarstva. U razgovoru smo se tijekom boravka na odjelima upoznali sa specifičnostima rada studenata i njihovih mentora. Bilo je zanimljivo pratiti način rada i različite pristupe u radu. Poslijepodne smo posjetili Narodnu galeriju, koja nas je, kao i Moderna, oduševila kako postavom, tako i arhitekturom. Četvrti dan je uslijedio povratak kući. Iz Ljubljane smo otišli zadovoljni i puni lijepih utisaka.

                                                       Sanja Balen, Rocco Rabar

 

Erasmus 4, event programme, 20 -23 March 2019.
The Academy of Fine Arts and Design, Ljubljana. 
 
We arrived in Ljubljana late the first day, settled in the hotel and met the other participants in a nearby restaurant. The next morning after breakfast we took a walk to the Academy. Ljubljana immediately captivated us with its atmosphere and cleanliness of the streets. At the Academy we were met by the dean Lucija Močnik Ramovš who introduced us to the history, tradition, organization and mission of the Academy. The theoretical part of the introduction to the Academy was presented to us by Nadja Zgonik. During the afternoon part of the programme, we met the sculptor Alen Ožbolt and his colleagues Počivavšek, Frlic and Smrekar. It was fascinating to see the Sculpture Department of the Academy and learn about the work of colleagues and students there. Particularly interesting was the sculpture technology studio where we learned about different materials and their use in sculpture. We were also impressed by the presentation given by a student from professor Maja Smrekar’s class who presented a work in the shape of a vest/body armour symbolizing human skin. We talked a lot with professor Ožbolt about the particularities of the student work and the methodology of mentorship in different years of the study programme. After lunch, in the afternoon hours we were given a guided tour through the Museum of Modern Art by Petra Grafenauer. The third day of our stay at the Academy in Ljubljana we were met by Ksenija Čerče and Bojan Gorenec who presented the painting production of the Academy. During our stay at different departments, we learned about the specifics of the work of students and their mentors. It was very instructive to observe different methods of work and approaches to work. In the afternoon we visited the National Gallery which, just like the Museum of Modern Art, delighted us with both its exhibits and architecture. The fourth day we returned home. We left Ljubljana content and filled with positive impressions.
 
Sanja Balen, Rocco Rabar
 

 

EU PROJEKT                                                                                              

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 4                                  

HDLU, 2018./2019.

Erasmus+ 4  Litva ŠPUD učenici

 

 

 

EU PROJEKT                                                                                              

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 4                                  

HDLU, 2018./2019.

 

 

ERASMUS+ 4 Litva SPUD Zagreb učenici

 

TINA VUGRINEC

Putovanje u Litvu u sklopu projekta Erasmus+ omogućilo mi je rad s odličnim mentorima od kojih sam puno naučila. Rad smo započeli tehnikom koja dio posla prepušta slučajnosti i iz toga sam naučila da se svaka greška može uklopiti u umjetničko djelo. Osim novih tehnika, stekla sam i više samopouzdanja u vezi svog rada i kreativnosti. Raspored je bio sastavljen tako da sam, uz rad, imala vremena i za upoznavanje i razgledavanje grada i sveukupne kulture uz pratnju domaćina koji su nam prezentirali kvalitete svoga grada i okolice na najbolji mogući način. Bili smo smješteni na dobroj lokaciji u starom središtu grada Kaunasa pa smo imali priliku razgledavati grad i kada smo imali nešto manje slobodnog vremena. Osim hladnog vremena, ne mogu izdvojiti ni jednu lošu stranu ovog putovanja koje je za mene bilo izuzetno iskustvo i preporučila bih ga svakome tko ima želju odmaknuti se od svakodnevnog života i naučiti nešto novo.

 

 

LEA KRMPOTIĆ

Put je bio dugačak i iscrpljujuć, ali budući da je ovo bio prvi put da letim avionom, bilo mi je i jako zabavno na putu prema Litvi. Kada smo se vraćali u Zagreb čekanje na aerodromu u Beču bilo je jako naporno i dugo. Samostan u kojem smo odsjeli bio je dobro opremljen i uredan, sobe su bile nove i udobne, u njima se nalazilo sve što nam je bilo potrebno, jedino što je bilo jako hladno. Kantina Akademije i restoran u kojima smo imali doručak, ručak i večeru pružali su ukusne i neobične obroke, a osoblje je bilo profesionalno i ljubazno. Posjetili smo samostan Pažaislis i zatim Umjetnički centar Potiomkin u kojem smo vidjeli vrlo zanimljive instalacije i upoznali umjetnike koji tamo djeluju. Četrnaesti dan posjetili smo Žilinskas galeriju i Muzej Čiurlionis koji mi se jako svidio jer mi taj umjetnik nije bio poznat, a njegove slike i svjetovi koji je stvorio inspirirali su me za vlastito umjetničko stvaranje. U slobodno vrijeme posjetili smo Prirodoslovni muzej Tadas Ivanauskas u kojem se nalaze preparirane životinje i kosti koje su kasnije bili neke od tema mojih radova i Žmuidzinavičius muzej, poznatiji pod imenom muzej Vraga. Domaćini Ruta i Olegas bili su od velike pomoći pri smještanju u samostan i u situacijama kada smo išli u obilazak samostana Pažaislis i umjetničkog centra Potiomkin. Mentorica za grafiku Arune Sciupokaite uvelike nam je pomogla u ostvarivanju radova za izložbu te smo od nje naučili tehniku monotipije s kojom se prije nismo susreli. Također, na raspolaganju smo imali mnogo vrsta pribora za mnoge različite tehnike, iako bilo bi lakše da smo mogli koristiti i prešu za grafiku. Kraj našeg boravka u Litvi obilježili smo izložbom radova koje smo izradili uz pomoć mentora. Još jednom se zahvaljujem na prilici u sudjelovanju u ovom projektu.

 

 

LANA ZUBOVIĆ

Vrijeme provedeno u Litvi pamtim kao jedno ugodno i novo iskustvo. Drago mi je da sam imala priliku sudjelovati u Erasmusu+ i voljela bih ponoviti nešto slično u budućnosti. Uspjela sam steći nova znanja i vještine te upoznati nove ljude i sam grad Kaunas.

 

 

BARTOL GALOVIĆ

Sve u svemu,vrlo korisno iskustvo za svakog tko traži napredak i daljnji razvitak. Imali smo priliku i motivaciju od strane mentora usuditi se eksperimentirati i isprobati nove tehnike te materijale. Radni prostori za rad bili su ugodni, kao i rad s kolegama koji je rezultirao produktivnim i konstruktivnim pristupom. Što se tiče mentora, bili su vrlo korisni te su poslužili svrsi koja je pretpostavljam bila da nas motiviraju i potaknu da pokažemo maksimum. Obilasci su bili prilično zanimljivi premda, po mom mišljenju, nepotrebno učestali. Ne mogu se odlučiti je li smještaj bio mučenje ili blagoslov zbog tih asketskih osobina što ih ima mnogo. Posebno mi je smetalo što ni u kojem zatvorenom prostoru nije dozvoljeno pušenje. Hrana je bila gurmanska u oba mjesta na kojima smo objedovali, a konobarica s velikim lažnim smiješkom zauvijek će mi ostati u sjećanju kao nešto što mi ide na živce. Olegas nas je često častio kavom na benzinskim postajama. Padaline su ondje nešto što me naučilo da cijenim stabilno vrijeme ovdje.

 

 

MARTA DIJAK

Cijeli program je bio jako dobro organiziran, s dovoljno slobodnog vremena i obilazaka grada, odličnim domaćinima i predivnim smještajem. Jako mi se svidjela hrana i činjenica da smo bili smješteni u samom centru grada. Iznenadilo me što smo odsjeli u samostanu, no pokazalo se jako ugodnim. Mentori i ljudi s kojima smo bili u kontaktu su dobro znali engleski pa problema s komunikacijom nije bilo. Imala sam veliku slobodu dok smo radili, ali sam usvojila i dosta novog znanja.  Jedino bih voljela da smo imali više prilike komunicirati s lokalnim stanovništvom.
Nakon ovog iskustva osjećam se potaknutom na nastavak školovanja. Pojačao mi se interes za školovanje izvan Hrvatske.

 

 

 

 

EU PROJEKT                                                                                              

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 4                                  

HDLU, 2018./2019.

 

 

Obavijest o odabiru kandidata Erasmus+ 4  Litva

- učenica ŠPUD-a i profesor u pratnji

Priloženi dokumenti:
Izvjesce o odabiru sudionika ucenici SPUD ZG Litva svi odabrani i zamjene sa profesorom str.1.pdf
Izvjesce o odabiru sudionika ucenici SPUD ZG Litva svi odabrani i zamjene sa profesorom str.2.pdf

 

 

EU PROJEKT                                                                                              

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 4                                  

HDLU, 2018./2019.

 

 

Obavijest o odabiru kandidata Erasmus+ 4  Ljubljana

- profesori ŠPUD-a

Priloženi dokumenti:
Izvjesce profesori odabrani i rezerve digitalno Erasmus SPUD ZG Ljubljana profesori.pdf

 

 

 

EU PROJEKT                                                                                              

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 4                                                  

HDLU, 2018./2019.

 

Molim da se ispunjene prijavnice donesu u školsku knjižnicu do 26. 9. 2018.

Jerko Stare

Priloženi dokumenti:
Novo 2b Poziv za ucenike za sudjelovanju u programu Erasmus4.docx
3b NOVO Prijavnica za ucenike SPUD.docx
1b Upute za odabir ucenika ZAGREB.docx

 

 

 

EU PROJEKT                                                                                              

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 4                                                  

HDLU, 2018./2019.

 

Molim da se ispunjene prijavnice donesu u školsku knjižnicu do 26. 9. 2018.

Jerko Stare

Priloženi dokumenti:
3a Prijavnica za nastavnikeSVI.docx
2a Poziv za nastavnike za sudjelovanju u programu Erasmus+SVI.docx

 

 

 

EU PROJEKT                                                                                              

UMJETNICI ZA UMJETNIČKO OBRAZOVANJE 4                                                  

HDLU, 2018./2019.

 

Škola primijenjene umjetnosti i dizajna

Zagreb, 17. rujna 2018.

Odbori za Erasmus+ 4

Priloženi dokumenti:
Odbor za mobilnost nastavnika 18-19.pdf
Odbor za mobilnost ucenika 18-19.pdf

 

preskoči na navigaciju